עסקה נוספת לאלביט בתוך שבוע: תמכור מערכות לצבא ארה"ב

חברת הבת של אלביט בארה"ב, אלביט מערכות אמריקה, חתמה על הסכם מסגרת בהיקף של 102 מיליון דולר עם צבא ארה"ב ■ בשבוע שעבר דיווחה אלביט מערכות על עסקה מהותית אחרת בהיקף 110 מיליון דולר, להשבחה של מסוקי קרב רוסיים

מערכת קשר צבאי של אלביט מערכות / צילום באדיבות אלביט מערכות
מערכת קשר צבאי של אלביט מערכות / צילום באדיבות אלביט מערכות

אלביט מערכות דיווחה היום (ה') כי חברת הבת שלה בארה"ב, אלביט מערכות אמריקה, חתמה על הסכם מסגרת בהיקף של 102 מיליון דולר עם צבא ארה"ב.

מתוקף ההסכם החדש, החברה תספק ותפרוס מערכות בקרת אש למרגמות המשמשות את הכוחות האמריקאים. אספקת המערכות תיעשה על פני תקופה של 5 שנים. גם בעבר סיפקה חברת הבת של אלביט מערכות בארה"ב מערכות מסוג זה לצבא האמריקאי. מדובר במערכות רכובות, מערכות לחיילי הרגלים ומחשב בליסטי ידני קל משקל.

על פי ההסכם, בכל אחת מחמש השנים הקרובות תזמין מפקדת הרכש של הצבא האמריקאי מאלביט מערכות אמריקה, מערכות לבקרת אש עד למיצוי כל ההיקף הכספי של העסקה, 102 מיליון דולר: "מדובר במערכות המספקות לחיילים האמריקאים יכולות מוגברות ועצמת אש שיאפשרו ביצוע של משימות קרביות- באמצעים מתקדמים על יכולת מוכחת בשדה הקרב", אמר היום המנכ"ל והנשיא של אלביט מערכות אמריקה, רענן הורוביץ.

בשבוע שעבר דיווחה אלביט מערכות על עסקה מהותית אחרת, להשבחה של מסוקי קרב רוסיים מסוג M-17 המשמשים חיל אוויר של מדינה באסיה פסיפיק. מתוקף הסכם זה, החברה תשדרג ותתחזק עשרות מסוקים בתקופה של 5 שנים. היקף העסקה הוא כ-110 מיליון דולר.