יוסי בכר ועו"ד אמי פלמור מתחדשים בתכשיט חדש

מי התחדשו בצמידי המנהיגות של עמותת "כוכבי המדבר" המקדמת צעירים מהקהילה הבדואית? ■ וגם: מי מונו למנכ"ל מארוול ישראל ולמנכ"ל אופטיקנה?

מימין: יוסי בכר ואמי פלמור / צילום: יוסי אלוני
מימין: יוסי בכר ואמי פלמור / צילום: יוסי אלוני

בכירי המשק עונדים מנהיגות

מי התחדשו בצמידי המנהיגות של עמותת "כוכבי המדבר" המקדמת צעירים מהקהילה הבדואית? 

יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט, ועו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, התחדשו השבוע בתכשיט חדש - צמיד סיליקון ירוק של עמותת "כוכבי המדבר", הפועלת לפיתוח מנהיגות בקרב צעירים בני הקהילה הבדואית בישראל.

השניים, שהרצו בערב חשיפה לעמותה אותו ארגן יו"ר קבוצת לייקרס החזקות, ישי זלמנוביץ', בהשתתפותם של עשרות אנשי עסקים ופילנתרופיה לצד בכירים במנהל הציבורי, קיבלו מידי מנכ"ל העמותה, מתן יפה, את הצמיד עם הכתובת "דור חדש של מנהיגות", אותו מקבלים חניכי החממה למנהיגות ויזמות חברתית של העמותה. זאת, בסיום פרק שטח שבמהלכו גומאים יותר מ-600 ק"מ של מסעות, כולל מסע הישרדות ואתגרים רבים.

מי שהפתיע היה אבי ורטהיים, יו"ר אלוני חץ, שהפשיל שרוול וחשף את צמיד העמותה הירוק אותו קיבל מידי יפה לפני יותר מחצי שנה, בעת ביקור בעמותה, ומאז נשמר על-ידו.

באירוע עצמו הציג בכר את פעילות "כוכבי המדבר" כפרויקט אסטרטגי ברמה הלאומית, ופלמור סיפרה על התרגשותה הרבה מהביקור שערכה ב"כוכבי המדבר" ובקהילה הבדואית בנגב.

לצד זלמנוביץ' ומנכ"ל העמותה יפה, השתתפו בערב ההיכרות: סר רונלד כהן (איש עסקים ואיל הון בריטי, אבי קרנות הון סיכון בבריטניה); עו"ד חיות גרינברג; מיקול בנהמו, נציגת בנק CBH שווייץ בישראל; רות וסרמן-לנדא (סמנכ"לית וראש מערך קשרי החוץ של השלטון המקומי בישראל); אלה אלקלעי, סמנכ"לית הפיתוח העסקי בחברת IBI; ויויאן רכיב; עמית מרום בעלי קבוצת מרום; יוני קרסו-גולדשטיין (יו"ר קרסו נדל"ן); סיגל מורן, ראש מועצת בני שמעון; יו"ר העמותה והמייסד-שותף ד"ר מוחמד אלנבארי, ראש מועצת חורה; נמרוד שפר, חבר ועד מנהל "כוכבי המדבר" ובעבר ראש אג"ת בצה"ל); ורבים נוספים.

 

מימין: יוסי בכר ואמי פלמור / צילום: יוסי אלוני
 מימין: יוסי בכר ואמי פלמור / צילום: יוסי אלוני

60 עד 30

הצעירים הישראלים שינהיגו את העולם

מגזין "פורבס ישראל" השיק אמש (א') במוזיאון תל-אביב את גיליון הצעירים "Forbes under 30", שהוא חלק מפרויקט בינלאומי של "פורבס" האמריקאי. באירוע נכחו כ-300 איש, בהם גם 60 הצעירים שנבחרו על-ידי "פורבס ישראל".

עורך מגזין "פורבס ארה"ב", רנדל ליין, שהגיע במיוחד לערב זה, ציין כי "הצעירים הישראלים שייכים למועדון היוקרתי בעולם של האנשים שינהיגו את העולם בשנים הקרובות".

משמאל:  רפי רוזנפלד, ניר ברזילי, רנדל ליין ודרור שאייר. הראשונים לזהות מנהיגים / צילום: שלומי יוסף
 משמאל: רפי רוזנפלד, ניר ברזילי, רנדל ליין ודרור שאייר. הראשונים לזהות מנהיגים / צילום: שלומי יוסף

יד ימין ביבוא אישי

אלונה אריאלי-להב מגיעה לפסגות

אלונה אריאלי-להב הודיעה לחבריה בפייסבוק על הצעד הבא בקריירה שלה: "אחרי שהייתי במספר תפקידים בטלקום, במדיה ובשוק המזון, אני הולכת לתחום חדש - שוק ההון. בתחילת מארס אתחיל תפקיד חדש - סמנכ"ל בכיר לקשרי חוץ ותקשורת. מתרגשת מאוד לאתגר החדש!".

אריאלי-להב שימשה בעבר בתפקיד בכיר בתנובה, והיא נחשבת למקורבת לזהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס ישראל, בעלת השליטה בתנובה עד למכירתה לברייטפוד הסינית, ומוערכת מאוד על-ידה.

כעת, כהן מביאה אותה לבית ההשקעות פסגות שבשליטת אייפקס ישראל, שם היא תנהל את קשרי החוץ של פסגות, שבניהול ברק סורני, על רקע מאמצי אייפקס למכור את בית ההשקעות הגדול במדינה.

אייפקס מחזיקה בפסגות מאז 2010, וכקרן השקעות פרטית ניתן לצפות כי תחל כבר לפעול לקביעת ומימוש אסטרטגיה למכירת בית ההשקעות.

אלונה אריאלי להב. מתרגשת מהאתגר החדש / צילום: יוסי כהן
 אלונה אריאלי להב. מתרגשת מהאתגר החדש / צילום: יוסי כהן

ילד הפלא שצמח במארוול

גיא אזרד מונה למנכ"ל מארוול ישראל

מארוול ישראל, חברת פיתוח השבבים ללא ייצור (Fabless), הודיעה על מינויו של גיא אזרד למנכ"ל החברה. אזרד, שהחל את דרכו במארוול כסטודנט, יחליף את יוסי מיוחס, מוותיקי החברה, שכיהן כמנכ"ל במשך 6 שנים.

מארוול ישראל פועלת בשני אתרי פיתוח: בפתח תקוה וביוקנעם, והמרכז הישראלי מוביל במארוול העולמית את פיתוח השבבים לתחום הנטוורקינג - מנוע הצמיחה המוביל של מארוול.

במהלך לימודיו בטכניון החל אזרד את דרכו במארוול, ולאחר מכן מילא במשך יותר מעשור שורה של תפקידי ניהול בתחום הפיתוח ההנדסי. בהמשך היה מעורב בהקמה ובניהול של שני סטארט-אפים מתחום השבבים, ובין השנים 2012-2015 שימש כדירקטור הנדסה בחברת אריקסון.

משחזר למארוול ישראל, שימש אזרד כסגן נשיא החברה העולמית וכסמנכ"ל הפיתוח של חטיבת ה-Switching העולמית. עתה, 20 שנה אחרי, הוא מונה כאמור למנכ"ל החברה בישראל.

מיכאל צימרמן, סגן נשיא החברה, ציין בהודעת המינוי: "אני סמוך ובטוח שמארוול ישראל תחת הובלתו של גיא אזרד תמשיך להוות מודל לחדשנות ומצוינות".

אזרד מסר: "אני נרגש להוביל את הצוות היצירתי והמוכשר של מארוול ישראל בהתמודדות עם האתגרים שלפניה".

מבט חדש

אלרועי תורג'מן מונה למנכ"ל אופטיקנה

אלרועי תורג'מן, סמנכ"ל חברת המשקפיים אופטיקנה עד לאחרונה, התמנה למנכ"ל החברה. כיו"ר אופטיקנה מכהן מאיר רסין, שהוא גם בעלי רשת האופטיקה.

תורג'מן, בן 36, הוא רואה חשבון ובעל תואר ראשון בכלכלה. הוא הצטרף לאופטיקנה כמנהל הכספים של הרשת לפני כ-4 שנים, ולאחר מכן מונה לסמנכ"ל החברה.

רסין אמר כי "אני מעביר את ניהול החברה לידיו האמונות של אלרועי, שיידע להמשיך להוביל ולהצמיח את החברה כלידרית של שוק המשקפיים בישראל".

תורג'מן מצדו ציין: "אני מאושר לעמוד בראש החברה המובילה והחלוצה בתחום האופטיקה. שוק האופטיקה הוא אחד הדינמיים והמעניינים שיש, מכיוון שמדובר על שילוב של שוק בצמיחה, לצד חדשנות ומוצר אופנתי שנמצא בקדמת הבמה של בתי האופנה הגדולים בעולם. אני מודה למאיר רסין על ההזדמנות שנתן לי להוביל את החברה בתקופה מאתגרת שכזו".

אופטיקנה מפעילה כ-80 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-550 עובדים. בשנים האחרונות הרשת גם מוכרת ומשווקת מכשירי שמיעה, ואף מחזיקה בבעלותה מוזיאון משקפיים ייחודי במתחם שרונה בתל-אביב.