עובדי פלאפון יוכלו להמשיך בעיצומים: הפילו את אתר החברה

(עדכון) - ביה"ד החזיר את הצדדים לשולחן המו"מ במטרה לחתום על הסכם קיבוצי חדש תוך שבוע ■ כל מי שמנסה להגיע לאתר פלאפון מגלה את הכתובת "נשוב בקרוב, אנא נסו מאוחר יותר"

פלאפון. צילום מסך
פלאפון. צילום מסך

בית הדין לעבודה הורה היום (ה') לעובדי פלאפון ולהנהלת החברה לחזור לשולחן המשא-ומתן, במטרה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש בתוך שבוע. המשמעות היא שהעובדים יוכלו להמשיך לנקוט עיצומים, ולדבריהם הם אכן ימשיכו בכך, פרט לשירותים חיוניים.

החלטת בית הדין מגיעה לאחר בקשה של הנהלת פלאפון הבוקר לעצור את שיבושי העבודה בחברה. פלאפון ביקשה מבית הדין שיורה לעובדים להימנע מהשבתת כונניות, הקפצות תקלות ועבודות לילה. החברה לא ביקשה להימנע משביתה. ההערכה היא כי ההנהלה הייתה שמחה לקחת את הדיון מבית הדין בחזרה לשולחן המשא-ומתן.

אתמול (ד') החלו עובדי פלאפון בכינוסי הסברה, על רקע העובדה שההסכם הקיבוצי שהסתיים בסוף 2016 לא חודש, והם לא מגיעים להבנות עם הנהלת החברה על הארכתו.

העובדים כינסו אסיפות הסברה בכמה מוקדים, תוך שהם דורשים מהחברה-האם בזק לא לשבת מהצד אלא לתמוך בזכויותיהם, בדיוק כפי שקרה כאשר בזק נהנתה במשך שנים ארוכות מדיבידנדים שחילקה לה פלאפון.

לדברי פלאפון, היא נותנת שירותים כרשת תקשורת לאומית ובשעות חירום, וברגע שיש נפילה באזורים מסוימים שלא מתוקנת, החברה תהיה במצב שבו לא תוכל לתקן תקלות אם הוועד ימנע זאת.

בלי קשר, או דווקא עם, בשעות הצהריים הופל אתר פלאפון באופן מסתורי. כל מי שמנסה להגיע לאתר מגלה את הכתובת "נשוב בקרוב, אנא נסו מאוחר יותר". נפילת האתר מראה כי העובדים פועלים להסלים את המאבק על תנאי שכרם בהדרגה ולא משבשים את עבודת הרשת. סביר להניח כי בהמשך "יצוצו" שיבושים חדשים.

פלאפון מסרה בתגובה לנפילת האתר כי "כתוצאה מעיצומי העובדים לא בוצעו עבודות תחזוקה שוטפות, ובעיות שצצות אינן מתוקנות. לצערנו, נגרמו שיבושים בשירותים הדיגיטליים של פלאפון, לרבות באתר החברה. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו, ניתן לקבל שירות במוקדים הטלפוניים של החברה. הנהלת החברה ממשיכה כל העת לחתור להידברות ולפתרון הסכסוך לקראת הסכם חדש".

אתמול הסתיימו להם 14 ימי הסכסוך שבהם ניסו הצדדים לגשר על הפערים. הנהלת פלאפון טוענת כי היא אינה יכולה לתגמל את העובדים מעבר למה שתוגמלו בהסכם הקודם, ולטענתה אף שיפרה אותו. ומנגד, העובדים רוצים הסכם משופר.

מבחינת ההנהלה עלתה הדרישה לקשר בין ביצועים ותגמול, כך שבמקרה שיהיו רווחים עתידיים, היא תהיה מוכנה לחלוק אותם עם העובדים, אך היא דורשת התחייבות מצד העובדים להכיר בכך שמצבו של שוק הסלולר קשה ביותר, ויש סיכוי שפלאפון תעבור להפסד. ההנהלה הבהירה כי לא מדובר בקיצוצים ובפיטורים אלא בצעדי התייעלות הכרחיים.

בתגובה להחלטת בית הדין מסרה הנהלת פלאפון כי "לנגד עיני פלאפון עומדת טובת הלקוחות ומחויבותה לספק רשת תקינה ופעילה, שהיא גם חיונית לכוחות הביטחון, הבריאות וההצלה. לפיכך החברה פנתה לבית הדין לעבודה בבקשת צו מניעה כנגד עיצומים בטיפול בבעיות שצצות ברשת, ולצורך תיקונים וטיפול ברשת. לשמחתנו, ועד העובדים גילה אחריות והצהיר מיוזמתו על השהיית צעדים ארגוניים בתחום זה. הנהלת החברה ממשיכה כל העת לחתור להידברות ולפתרון הסכסוך לקראת הסכם חדש".