משרדי הממשלה יעבירו לעיריית ירושלים 175 מיליון שקל

עפ"י הסיכום בין עיריית ירושלים למשרדי הממשלה, יעבירו האחרונים את הסכום כמענק חד-פעמי בכפוף למינוי צוות בקרה תקציבי

ניר ברקת / צילום: איל יצהר
ניר ברקת / צילום: איל יצהר

הושג סיכום בין עיריית ירושלים לאוצר ולמשרד ראש הממשלה על הגדלה חד פעמית של המענקים לעיר ב-150-175 מיליון שקל, בכפוף לתנאים. לאחר מאבק טעון ויצרי התקשר הערב ראש עיריית ירושלים ניר ברקת למנכ"ל האוצר ולממונה על התקציבים אמיר לוי והודה להם על השגת הסיכום. "בסופו של דבר ירושלים ניצחה ואנחנו שותפים" אמר ברקת בשיחה עם "גלובס" "מה שחשוב הוא שיש כאן תהליך שנותן לעירייה ודאות. הממשלה הגדילה את הסכום לירושלים בעוד 175 מיליון שקל מעבר למה שהוצע לנו. תגיד לי אתה אם זה לא היה שווה את המאבק".

במסגרת הסיכום הוחלט להגדיל ב-50 מיליון שקל נוספים את הסכום שהובטח לירושלים כמענק הבירה, בסך 525 מיליון שקל. לסכום זה יתווספו 25 מיליון שקלים מהשר לענייני ירושלים זאב אלקין ועוד 75 מיליון שקלים ממשרדי הממשלה השונים. באוצר הסכימו להשתדל להשיג תוספת של 25 מיליון שקלים נוספים לתקציב 2017.

ברקת ציין שהאוצר נתן גם את הסכמתו לאפשר לעיריית ירושלים לגייס מיליארד שקל מקונסורציום בנקים על-מנת לבנות אלף כיתות לימוד חדשות ולהקטין את הגירעון המצטבר שנוצר בכיתות לימוד, העומד כיום על 3,500 כיתות. עיריית ירושלים משלמת 140 מיליון שקל בשנה שכירות והוצאות תחזוקה על 1,500 כיתות לא-תקניות שהיא נאלצת לשכור עבור 100 אלף תלמידים.

בהמשך לדרישת האוצר למינוי חשב מלווה לעירית ירושלים סוכם כי יוקם לאלתר צוות בקרה תקציבית בראשות מנכ"ל משרד הפנים שיהיה מורכב מאנשי האוצר, משרד הפנים ומשרד ראש הממשלה במטרה לנתח את צרכיה העתידיים של העירייה, ולהמליץ על נוסחת איזון שתופעל משנת 2018. המלצות הצוות יוגשו ביום ירושלים הקרוב.

סיכום נוסף נוגע לפיתוח אזור התעשייה גבעת שאול ד' ולפיו יחתום ראש עיריית ירושלים לא יאוחר מ-15 למרץ על תכנית בניין העיר להקמת אזור התעשייה המיועד להקמת מפעלי תעשייה מתקדמת