ג'ימי קימל על טראמפ: "האוסקר נצפה בכ-225 מדינות ששונאות אותנו"

ג'ימי קימל, שהנחה את טקס האוסקר לראשונה בחייו, הפך אמש את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לדמות קומית שנכחה בטקס, למרות שהנשיא עצמו נעדר ממנו

ג'ימי קימל / צילום: רויטרס
ג'ימי קימל / צילום: רויטרס

ג'ימי קימל, שהנחה את טקס האוסקר לראשונה בחייו, הפך אמש (א') את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לדמות קומית שנכחה בטקס, למרות שהנשיא עצמו נעדר ממנו.

הביקורת החברתית שהשמיע קימל הייתה נוקבת אך מאופקת. "בשידור צופים בזמן אמת מיליוני אמריקאים, וסביב העולם הוא נצפה ביותר מ-225 מדינות ששונאות אותנו כעת, ולדעתי זה מדהים", הצהיר קימל בתחילת דבריו.

קימל טען בעקשנות כי אין לו מילים שעשויות לתרום לאיחודה של מדינה מפולגת, וקרא לצופים לעשות מאמץ פיוס משלהם באמצעות פנייה לאנשים בעלי דעות פוליטיות מנוגדות שאותם הם מכירים באופן אישי כדי "לנהל שיחה חיובית ומתחשבת - לא כליברלים או שמרנים, אלא כאמריקאים".

"אם נוכל לעשות את זה, נוכל להפוך את אמריקה למדינה גדולה שוב", אמר קימל, ברמיזה לסיסמת הבחירות של טראמפ עצמו.

קימל גם הפגין נכונות ללגלג על מגרעותיה של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, והשווה בערמומיות בין הביקורת שנמתחה גם על הנשיא וגם על האקדמיה בגין מה שנתפס כחוסר רגישות לסוגיות גזעיות.

"אני רוצה לומר 'תודה לך, הנשיא טראמפ'", אמר קימל. "זאת אומרת, אתה זוכר איך בשנה שעברה זה נראה שפרסי האוסקר לוקים בגזענות?" שאל קימל באופן רטורי, בהתייחסות למחלוקת הציבורית סביב #OscarsSoWhite שהעיבה על טקס חלוקת פרסי האקדמיה לקולנוע ב-2016.

בדיחה זו התקבלה בצחוק גדול וזכתה למחיאות כפיים מהקהל, שבו נכחו כוכבים רבים, והיוותה הכרה בחידושו של איזון גזעי מסוים בטקס פרסי האוסקר, לאחר שנתיים שבהן הוענקו הפרסים בכל קטגוריות המשחק העיקריות למועמדים לבנים.

שיא המונולוג של קימל היה מחמאה מפוקפקת בכוונה תחילה למועמדת הנצחית לפרס האוסקר, מריל סטריפ, שהגינוי החריף שהשמיעה נגד טראמפ בטקס פרסי גלובוס הזהב בינואר זכה לציוץ זועם מצדו של טראמפ, שכינה אותה "אחת השחקניות שזוכות שלא בצדק להערכה הרבה ביותר בהוליווד".

"מביצועיה הבינוניים ב'צייד הצבאים' ו'זיכרונות מאפריקה' ועד ביצועיה המאכזבים ב'קרמר נגד קרמר' ו'בחירתה של סופי', מריל סטריפ התרשלה בתפקידיה במשך יותר מ-50 סרטים לאורך הקריירה הלא זוהרת שלה", הכריז קימל, וביקש מהקהל להעניק "מחיאות כפיים שלא מגיעות" ל"מריל סטריפ שזוכה שלא בצדק להערכה הרבה ביותר בהוליווד". סטריפ זכתה לתשואות נלהבות.

ברמז להתעמתויותיו של טראמפ עם כתבי הבית הלבן, דרש קימל בבדיחות הדעת שעיתונאים מכמה חברות שמספקות סיקור חדשותי יעזבו את הבניין, והצהיר: "אין לנו שום סובלנות כלפי חדשות מזויפות. אנחנו אוהבים רק שיזוף מזויף".