עובדי בית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה יואשמו בהתעללות

בעקבות תחקיר חדשות 2, הוגשו הצהרות תובע כנגד 4 מטפלים ואחות אחראית בחשד להתעללות ותקיפת חסרי ישע ■ המשטרה ממשיכה לאסוף ראיות נגד מעורבים נוספים בפרשה

התעללות בקשיש כפי ששודר בתחקיר חדשות 2 צילום מסך
התעללות בקשיש כפי ששודר בתחקיר חדשות 2 צילום מסך

שבועיים לאחר שתחקיר חדשות 2 חשף את מסכת ההתעללויות בקשישים בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, הוגשה הבוקר (ד') הצהרת תובע נגד ארבעה מהמטפלים שעבדו במקום ונגד האחות האחראית, בחשד להתעללות ותקיפת חסרי ישע.

"לאחר חקירה מאומצת של משטרת ישראל וגיבוש ראיות כנגד החשודים בפרשה, הוגשה הבוקר לבית משפט השלום חיפה הצהרת תובע", מסרו במשטרה. "בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד החשודים".

עוד הבהירה המשטרה כי צוות החקירה המיוחד שהוקם ימשיך בחקירה ובאיסוף ראיות כנגד מעורבים נוספים.

ארבעת המטפלים והאחות הראשית נעצרו בפשיטה שערכו אנשי משרד הבריאות, יחד עם השר יעקב ליצמן, ימים ספורים לאחר החשיפה שהתאפשרה לאחר שאחד מעובדי המקום, דאוד וותד, החליט לצלם את הנעשה בבית האבות. לאחר דיון בהארכת מעצרה, שוחררה האחות האחראית על המחלקה הסיעודית, אינסה שניידר, שוחררה למעצר-בית. 

לפני כשבוע הודיעה המשטרה כי בשל התפתחות שחלה בחקירה, יזומנו לחקירה גם בכירים שעבדו במוסד. במהלך החקירה מסרו עדות למעלה מ-20 עובדים בהווה ובעבר בבית האבות. על-פי המשטרה, עובדים אלה העבירו מידע לחוקרים על ההתעללות במוסד ועל היעדר הפיקוח מצד הבעלים ומשרד הבריאות.

 

"אני כולי מזועזע ממה שהיה כאן"

בעקבות הפרסום הוחלט כי בעליו של המקום וגם המנכ"ל, אבי רודרמן, יודח מתפקידו - ומשרד הבריאות ייאלץ אותו לקחת מנהל רפואי שיהיה אחראי לניהול המקום במקומו. בכירים נוספים במקום יפוטרו, ואחרים ימונו תחתיהם. 

עוד נקבע לאחר השימוע שערך משרד הבריאות כי בכירי בית האבות ייתנו דין וחשבון ישירות למשרד הבריאות מעכשיו. בית האבות יישאר סגור להרשמה לקשישים נוספים עד להודעה חדשה. במשרד הבריאות התחייבו לשכן את הקשישים שבני משפחתם יבחרו בכך במקום חלופי.

"אני כולי מזועזע ממה שהיה כאן", אמר השר ליצמן על האירועים. "זה לא אנושי, אין לי מילים אפילו. אנחנו לא יכולים לעבור על כך לסדר היום. אני מדבר על כל בתי האבות בארץ".

ליצמן אמר עוד כי בכוונתו להכניס מצלמות לבית האבות, בהסכמת המשפחות. הוא אף הסכים כי הפיקוח של אנשי משרדו לקה בחסר. "צריך להגיד תודה על התחקיר", הוסיף. "ברור שמשרד הבריאות הוא חלק מהבעיה".