מועצת הכבלים תבחן הדרת רפורמים וקונסרבטיבים מערוץ 20

המהלך מגיע בעקבות תלונות של התנועות, שכחלק מהן אף איימה התנועה הרפורמית להעביר את הסוגיה לפסים משפטיים

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום (ד') כי היא מתכוונת להכניס את ערוץ המורשת (ערוץ 20) לתקופת מבחן של חודש, שבמהלכה יהיה עליו לתת ייצוג הולם לזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים. המהלך מגיע בעקבות תלונות של התנועות, שכחלק מהן, כפי שנכתב בעבר ב"גלובס", אף איימה התנועה הרפורמית להעביר את הסוגיה לפסים משפטיים.

הבוקר התקיימה במועצה פגישה שכללה את יו"רית המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לי התנועות הרפורמית והקונסרבטיביות, גלעד קריב ויזהר הס, ונציגת הנהלה מערוץ 20.

בסיום המפגש הוחלט כי מהיום ועד ערב פסח תבחן המועצה "מתן ייצוג, במה ושיח הוגן בשידורים לנציגים רפורמים וקונסרבטיביים". במקביל, המועצה ביקשה לקבל נתונים על מרואיינים וידיעות שהוצעו לערוץ ונדחו בעבר.

התנועה הרפורמית פנתה בנושא זה בעבר כמה פעמים למועצה וטענה כי שידורי ערוץ 20 הם "על טהרת האורתודוכסיה, ואין בהם שילוב ראוי של תכנים רפורמיים, קונסרבטיביים ופלורליסטיים". בתנועה גם ציינו כי עובדה זו מהווה הפרה של תנאי הרישיון שמכוחו פועל הערוץ. כעת גם במועצה מציינים כי מבדיקה שערך אגף הפיקוח שלה עולה כי "בשידורי המורשת של הערוץ נפקדים הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים מהתוכניות".

ערוץ 20 עלה לאוויר באוגוסט 2014 כערוץ ייעודי לענייני מורשת. בהמשך שינתה המועצה את תנאי הרישיון שלו ואפשרה לו לשדר במשך 25% מזמן השידור תכנים שאינם קשורים למורשת. בהתאם לכך בערוץ מתכוונים להעלות בקרוב מהדורת חדשות יומית. הערוץ מזוהה עם האגף הימני של המפה הפוליטית, והוא נמצא בבעלותם של יצחק מירילשווילי ושל מי שמכהן כיום כמנכ"ל שלו, אבי בר.