נעילה חיובית בוול סטריט; ילן תמכה בהעלאת ריבית

מניית סנאפ עלתה בכ-10% נוספים לאחר הזינוק אמש ■ נעילה מעורבת באירופה ■ המסחר באסיה הסתיים בירידות ■ הסיכויים להעלאת ריבית מוערכים בטווח של 75%-90%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב ננעל היום (ו') במגמה חיובית, לאחר שבמהלך מרבית יום המסחר נרשמו דווקא ירידות שערים. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת, לאחר שבורסות אסיה ננעלו בירידות.

 

הסיפור של היום הוא נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן. הסיפור האמיתי מבחינת וול סטריט הוא האם השניים ילבו את התחזיות שכבר בישיבה ועידת השווקים הפתוחים ב-14 וה-15 במארס תעלה הריבית. הסיכויים למהלך כזה גבוהים מאוד ומהמסחר בחוזים על הריבית משתקפים סיכויים של 75%-90% להעלאה כזו.

בנאומה אמרה ילן כי "העלאת ריבית בחודש מארס היא אפשרות סבירה, בהתחשב בכך שאנו קרובים להגעה ליעדים הסטטוטוריים שלנו. אם לא יהיו התפתחויות חדשות שירעו את התמונה הכלכלית, סביר שתהליך העלאת הריבית יתקדם במהירות גבוהה יותר מאשר ב-2015 וב-2016".

ילן הוסיפה כי "אנו סבורים כרגע כי יהיה ראוי להגדיל בהדרגה את הריבית הפדרלית אם המידע הכלכלי יוסיף להראות כפי שאנו צופים. בפגישתנו החודש, הוועדה תעריך את שיעורי התעסוקה והאינפלציה ואת קצב גדילתם".

מעבר לנאום, גזרת המאקרו שקטה באופן יחסי.

את מרב העניין ריכזה מניית סנאפ (סימול: SNAP), חברת האם של האפליקציה הפופולארית סנפצ'ט. המניה זינקה אתמול, יום אחד לאחר ההנפקה ביותר מ-40%. במסחר היום המניה המשיכה בזינוק החד כלפי מעלה.

ריכזה עניין גם מניית פייסבוק שמנסה בכל כוחה להתחרות בפופולאריות של סנפצ'ט בפלחי שוק חשובים בהם צעירים בגיל 18-25.

מניות ענקית הקמעונאות קוסטקו  נסחרו בסנטימנט שלילי, לאחר שהחברה פרסמה דוחות מאכזבים. נתוני הרווח וההכנסות נפלו מתחת לצפי האנליסטים, והמשקיעים לא התעודדו גם מהודעת הרשת כי תעלה את מחירי כרטיסי המועדון שלה. מחיר הכרטיס הבסיסי יעלה ב-5 דולר ומחיר הכרטיס היוקרתי של הרשת יעלה ב-10 דולר, כל זאת החל מיוני הקרוב.