זאפ מתחילה לשווק ללקוחותיה מוצרי פרסום מבוססי דאטה

הקימה אגף ביג דאטה שיכול לייצר קמפיינים המתבססים על המידע הנאסף ב-22 האתרים שלה ■ הקהל המיידי של המהלך: בעלי העסקים בינוניים וקטנים ■ פיילוט שנערך במטרה לבחון את תוצאות הקמפיינים המושבחים הניב פי 3 לידים איכותיים ביחס לקמפיינים אחרים במדיה

הקרב על השימוש בדאטה מתחמם: קבוצת זאפ מתחילה להציע ללקוחותיה מוצרים מבוססי דאטה. בקבוצה הוקם בחודשים האחרונים אגף ביג דאטה, שאמור לייצר ללקוחות קמפיינים מושבחים המתבססים על הדאטה הנאספת באתרי הקבוצה.

הקהל המיידי של המהלך הוא בעלי העסקים הבינוניים והקטנים, שעבורם אמורה זאפ לייצר טראפיק באמצעות האתרים שלה.

הקבוצה מונה היום 22 אתרים בתחומי תוכן שונים, ואלה מרכזים כ-450 אלף בעלי עסקים. לאתרים יש מדי חודש 16 מיליון כניסות של גולשים המחפשים מידע בתחומים הרלוונטיים להחלטות הקנייה שלהם. המשמעות היא שלקבוצה יש הרבה מאוד מידע שניתן לדלות לגבי נתוני הגולשים - בוודאי בכל הקשור בכוונות קנייה.

כפי שנחשף ב"גלובס", בחברה פיתחו באופן עצמאי פלטפורמה שתעסוק באיסוף וניתוח הדאטה כדי לייצר פרופילים של גולשים שישמשו גם לצורך קמפיינים של העסקים שהם חלק מהאתרים, אך גם למפרסמים גדולים שיחפשו צינורות לצרכנים המפולחים על-פי סגמנטים וכוונות קנייה. נתוני הקמפיינים יתעדכנו בזמן אמת על-פי הדאטה שבה ייעשה שימוש, מה שיאפשר את טיוב הקמפיין בכל רגע נתון.

בזאפ לא מתעתדים לגבות פרמיה על המוצרים החדשים, מתוך הבנה שבטווח הרחוק מדובר בכלים שיהפכו את כלי הפרסום שלהם ליותר אפקטיביים - ואותה אפקטיביות תביא לגידול בהיקפי הפרסום.

בשבועות האחרונים ערכו בזאפ מעין פיילוט כדי לבחון את התוצאות שמניבים הקמפיינים המושבחים. בחברה מדווחים על תוצאות אפקטיביות עם פי 3 לידים איכותיים ביחס לקמפיינים אחרים.

כפי שנחשף ב"גלובס", זאפ אינה הקבוצה היחידה שפועלת כדי להשביח את הקמפיינים שלה באמצעות דאטה שברשותה: גם בוואלה ובבזק שוקדים בימים אלה על הקמת חברת דאטה שתשביח את תוצאות מהלכי הפרסום בקבוצה ומחוצה לה.

אילן צחי, מנכ"ל זאפ, אומר כי "ביג דאטה משנה את מפת התחרות. השיווק הפרסונלי המבוסס על ניתוחי דאטה אינו תלוי בגודל התקציב, ולכן מייצר מפת תחרות שבה עסקים קטנים יכולים להתחרות בעסקים גדולים. הוא מותאם להתנהגות הצרכן וממקסם את הפלטפורמה הנכונה עבורו. קבוצת זאפ נמצאת בקדמת הטכנולוגיה של עולמות השיווק, בכך שהיא משקפת את אחד ממאגרי המידע הצרכניים הגדולים והעדכניים בישראל, והכלים שלנו יאפשרו לבתי עסק להתקדם לפרסום אפקטיבי של המאה ה-21".

לדברי שני דרפיש, מנהלת אגף ביג דאטה בזאפ, "עד כה תובנות של ניתוח ביג דאטה היו על ביצועים בעבר, ואילו כאן ניתן לחזות את התנהגות הלקוחות על סמך הנתונים ובזמן אמת. בעלי עסקים גדולים ומפרסמים שרצו פתרונות שיווק אפקטיביים, עשו זאת באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות המרכזיות. זאפ מביאה עמה הצעת ערך חדשה עם מוצרי ביג דאטה איכותיים בעלי פילוח של כוונות צריכה בקרב פורטפוליו עצום של קהלים הן לעסקים גדולים והן לעסקים קטנים - שלרוב לא חשופים להם".