יוגב: "הבת שלי קיבלה תחפושת תוך שבועיים - יש שיפור בדואר"

מנהל רשות החברות הממשלתיות אמר את הדברים בכנס איגוד החברות הציבוריות ■ לדבריו, עדות להצלחת רפורמת נבחרת הדירקטורים היא ההתייעלות בחברות הממשלתיות ■ טוען כי השימוע שערך לו מנכ"ל האוצר היה התערבות פוליטית ראשונה במעשיו

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

" אם הבת שלי הצליחה לקבל תחפושת בדואר תוך שבועיים, אז כנראה שיש שיפור גם בחברת הדואר", כך אמר היום (ג') מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב בכנס 'אתגרי הדירקטוריון בעידן של חוסר ודאות רגולטורי', של איגוד החברות הציבוריות ואיגוד הדירקטורים.

יוגב שדיבר על הקמתן של נבחרות הדירקטורים כינה את המהלך "אם כל הרפורמות" ואמר כי "מעכשיו אנחנו רואים שההנהלות והדירקטוריונים מתחילים לפעול בעצמם ולקבל החלטות ניהוליות. האינדיקציה הכי ברורה לכך היא הירידה של סעיף כוח האדם בחברות הממשלתיות, וזה לא טריוויאלי.

התעשייה האווירית לדוגמא הובילה תהליך התייעלות מרשים שכלל פיטורים, ובשנה הבאה היא כבר תראה רווח שנתי של 100 מיליון דולר, דבר שלא ראינו שנים ארוכות", יוגב טען כי השימוע שערך לו מנכ"ל האוצר שי באב"ד היה התערבות פוליטית ראשונה במעשיו וציין כי "לא האמנתי שנצא לדרך ושהפוליטיקה תאפשר לתהליך להתקדם, למעט השימוע שנערך לי. היום השרים מבקשים מאנשי עסקים מובילים להירשם לנבחרת".

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו אמר כי "הצביעות של חברי הכנסת עברה כל גבול. כל היום הם מבקרים את הדירקטוריונים של החברות הציבוריות, אבל שזה מגיע למגרש הממשלתי הם מתנגדים לנבחרת הדירקטורים שמוביל מנהל רשות החברות אורי יוגב, כדי שיוכלו להמשיך לחלק ג'ובים". פעם רק היו מכנים את חברי הדירקטוריון 'אוכלי בורקסים', אבל היום הדירקטורים נמצאים תחת מתקפה משפטית, רגולטורית ותקשורתית. במבחן המעשה רוב הדירקטורים בחברות הציבוריות עושים את מלאכתם נאמנה".