הקונגרס פותח טענות טראמפ לההאזנות בתקופת הבחירות

הוועדות לענייני משפט בבית הנבחרים ובסנאט פנו לראש הבולשת הפדרלית ולתובעת הכללית בפועל, בדרישה לקבלת כל מידע שעשוי לשפוך אור על טענות הנשיא כי קודמו בתפקיד הורה על האזנה לו ■ מקורבים לאובמה: "הוא רתח מכעס כששמע על הטענות"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

חברי הוועדות לענייני משפט בסנאט ובבית הנבחרים האמריקניים פנו היום (ד') לבולשת הפדרלית FBI ולמשרד המשפטים, בדרישה להציג מידע שקשור לטענותיו של הנשיא דונלד טראמפ כי קודמו בתפקיד ברק אובמה הורה על ציתות לו במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה. זאת, לאחר דרישתו של טראמפ מהקונגרס לחקור את הטענות שהעלה ביום שבת בשורת ציוצים בטוויטר.

הסנאטורים לינדזי גרהאם הרפובליקני ושלדון ווייטהאוס הדמוקרטי כתבו לראש ה-FBI ג'יימס קומי ולתובעת הכללית בפועל דאנה בואנטה: "אנו דורשים העתקים של כל הבקשות הרלוונטיות או צווי בית המשפט, בנוגע להאזנה לנשיא טראמפ, לקמפיין טראמפ או למגדל טראמפ". מכתב דומה הועבר מוקדם יותר לראש ה-FBI מחברי ועדת המשפט של בית הנבחרים, שדרשו גם מידע על חקירת הקשרים לכאורה בין צוותו של טראמפ לממשל הרוסי.

בתוך כך, גורמים המקורבים לנשיא לשעבר אובמה מסרו היום לרשת CNN כי הוא הגיב בכעס רב לטענותיו של טראמפ. הם תיארו כי אובמה ועוזריו "הגיבו בתדהמה" לטענות, אולם הנשיא לשעבר לא הגיע לכדי זעם של ממש. עם זאת, גורמים אחרים המקורבים לאובמה טענו אתמול בשיחה עם "וול סטריט ג'ורנל" כי הנשיא לשעבר "זעם ורתח" לאחר שורת הציוצים שפרסם טראמפ, לפיהם הבית הלבן הורה על האזנה ל"מגדל טראמפ" בניו יורק בשנה שעברה.

לפני שעזב את החדר הסגלגל בחודש ינואר, אובמה הבטיח שלא יגיב לכל דבר שטראמפ מצייץ, אולם הבהיר במסיבת העיתונאים האחרונה שכינסה כי לא ישתוק בנוגע "סוגיות מהותיות לערכים ולאידאלים שלנו". השניים לא שוחחו מאז השבעתו של טראמפ, לאחריה התקשר טראמפ לאובמה אולם השיחה לא נענתה. ביום שני הבהיר דובר הבית הלבן שון ספייסר כי "אני חושב שהיחסים ביניהם יהיו ממש בסדר".

דובר מטעמו של אובמה מסר ביום שבת כי "לא אובמה ולא אף גורם בבית הלבן הורה לנהל מעקב אחר אף אזרח אמריקני. כל טענה אחרת היא פשוט שגויה". לדברי קווין לואיס, "כלל בסיסי של ממשל אובמה היה שאף גורם רשמי בבית הלבן לא התערב בחקירות עצמאיות שהוביל משרד המשפטים".

טראמפ טען כי אובמה דאג שיצותתו לשיחות הטלפון שלו במגדלים הנושאים את שמו במהלך קמפיין הבחירות. "דבר לא נמצא, זה מקארתיזם!", האשים טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "האם זה חוקי שנשיא מכהן יאזין למועמד לנשיאות לפני הבחירות? שפל חדש! אני בטוח שעורך דין טוב יכול להפוך את זה לתיק מעולה". טראמפ הוסיף כי אובמה הוא "איש רע או חולני".