קרן מניבים תגייס 70-80 מ' ש' במניות וכ-100 מ' ש' באג"ח

ההנפקה תסדר לכל אחד ממייסדי הקרן, שרון שוופי ואיתי מל, שכר חודשי של עד 70 אלף שקל, שיוכל להגיע שנה לאחר ההנפקה עד ל-100 אלף שקל

עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל קרן מניבים/ צילום: נועה זני
עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל קרן מניבים/ צילום: נועה זני

פחות משבוע מאז הצטרפה למסחר בת"א מניית מנרב פרויקטים, וכבר עומדת בפתח הנפקת האקוויטי הראשונית הרביעית בבורסה המקומית מתחילת השנה. מדובר בקרן ההשקעות בנדל"ן "מניבים", שפרסמה היום (ב') טיוטת תשקיף לקראת גיוס הון שהיא מתכננת לבצע, לצד גיוס חוב במקביל.

ככל הידוע, מניבים תנסה לגייס כ-70-80 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-270 מיליון שקל לפני הכסף - דומה להונה העצמי, ונוסף על כך תנפיק אג"ח בהיקף של עד כ-100 מיליון שקל.

מניבים הוקמה ב-2015 על-ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית חברת הנדל"ן גב-ים, ואיתי מל (סגן יו"ר), כקרן ריט (REIT - Real Estate Investment Trust) - קרן להשקעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, הכפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס. מנכ"ל מניבים הוא עופר אברם.

ב-2015 גייסה מניבים קרוב ל-270 מיליון שקל מכמה גופים מוסדיים, הבולטים בהם פועלים שוקי הון, מיטב דש, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הלמן אלדובי, וקרן הפנסיה גלעד - המהווים כיום בעלי המניות המרכזיים ומחזיקים יחד בכ-73% מהונה. בידי הקרן כיום שלושה נכסים - בראש העין, בירושלים ובאזור התעשייה הרטוב שבסמוך לבית שמש, בשטח כולל של כ-35 מ"ר (נוסף על שטחי חניה של כ-16 אלף מ"ר).

בסיכום 2016 מניבים הציגה הכנסות של כ-14 מיליון שקל ורווח נקי שהתקרב ל-4 מיליון שקל. תשקיף ההנפקה חושף כי הצטרפותה למסחר תסדר למייסדיה ולמנהליה שדרוג משמעותי בשכרם. הסכם הניהול שחתמה מניבים עם חברת הניהול שלה קובע דמי ניהול שנתיים שייגזרו משווי נכסיה, בשיעור שבין 0.65%-1%, בתלות בשווי הנכסים.

מצטרפת למגוריט

שוופי ומל, היו"רית וסגנה, שכל אחד מהם זכאי היום לשכר חודשי של 30 אלף שקל בהיקף משרה של 85%, ייהנו לאחר ההנפקה משכר חודשי של עד 70 אלף שקל, ושנה לאחר ההנפקה ישודרג שכרם שוב עד ל-100 אלף שקל. שוופי ומל גם ייהנו ממענק של 600 אלף שקל כל אחד - 300 אלף שקל בסמוך למועד ההנפקה ו-300 אלף שקל נוספים במועד שבו תחזיק מניבים נכסים בשווי של לפחות 360 מיליון שקל. שכרו החודשי של המנכ"ל אברם, שעומד היום על 75 אלף שקל, יעודכן שנה לאחר ההנפקה ל-87.5 אלף שקל, ויגיע בהמשך באופן מדורג עד ל-125 אלף שקל בהתאם לשווי נכסי החברה.

הנפקתה של מניבים מגיעה כחצי שנה לאחר שהונפקה קרן מגוריט - קרן ההשקעות בנדל"ן הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון חוק הריט, שגייסה אשתקד כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון מהם בבורסה וכ-180 מיליון שקיבלה כהתחייבויות מוקדמות לפני שהתחילה את השלב המוסדי בהנפקה.

מניבים מנהלת כיום מו"מ לרכישת שני נכסים במרכז הארץ, בהשקעה כוללת של כ-180 מיליון שקל. בקרן מעריכים כי בשנה הקרובה היא תפעל לרכישת נכסים מניבים בהיקף מינימלי של 300 מיליון שקל, ומציינים כי הונה העצמי מאפשר לה לעמוד ביעד זה "גם ללא גיוס הון נוסף", תוך עמידה במגבלות הרגולציה המאפשרות לה מינוף של עד 60%.

מניבים

תחום פעילות: קרן ריט להשקעה בנכסים מניבים

מועד הקמה: אוקטובר 2015

מנכ"ל: עופר אברם

יו"ר: שרון שוופי

מספר נכסים נוכחי: 3, בשטח של 35 אלף מ"ר

בעלי מניות בולטים: פועלים שוקי הון, מיטב דש, אי.בי.אי, אוניברסיטת בר אילן, הלמן אלדובי, קרן הפנסיה גלעד