מינהל התכנון: "אבו גוש תהפוך לפנינה תיירותית"

הוועדה המחוזית אישרה תוכנית מתאר ליישוב אבו גוש המוסיפה לו 1,800 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ותיירות עד שנת 2040

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות דלית זילבר, החליטה לאשר תוכנית מתאר ליישוב אבו גוש הכוללת תוספת של כ-1,800 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ותיירות בהיקף של עשרות אלפי מ"ר, ושטחי ציבור פתוחים ובנויים, וזאת עד שנת 2040. ביישוב מתגוררים כיום כ-6,500 תושבים, והתוכנית נועדה לתת מענה להיקף אוכלוסייה עתידי של כ-12,000 תושבים.

תוכנית המתאר מניחה תשתית תכנונית לצמיחת אבו גוש כישוב עירוני איכותי, המהווה מוקד מסחרי ותרבותי עבור תושבי הסביבה, תוך כדי שמירה על זהותו הייחודית. התוכנית שנערכה בהובלת ועדה בין משרדית, בה השתתפו משרדי ממשלה ונציגי המועצה המקומית, גובשה במטרה להפוך את אבו גוש ליישוב מגורים איכותי ופנינה תיירותית ומסחרית ייחודית בלב המדינה.

מיקומו של היישוב, במרכז הארץ על אם הדרך, בין מטרופולין תל-אביב לירושלים, המבנה הטופוגרפי הייחודי והמראה הפסטורלי, מהווים עבורו מנוף צמיחה. בבסיס התוכנית נמצאת ההכרה כי האוכלוסייה המהווה את רוב תושבי היישוב, הינה בעלת מאפיינים ייחודיים ומבנה קהילתי המחייבים יצירת כלים ופתרונות תכנוניים יצירתיים. התוכנית עושה את האיזון הראוי בין שמירת הזהות הייחודית של היישוב, לבין הצמיחה והרחבת הבינוי.

במסגרת התוכנית, הרחוב הראשי, "דרך השלום", יהפוך למוקד מסחרי-תעסוקתי, תוך שימור הכפר העתיק והאלמנטים התיירותיים שבו. התוכנית כוללת הקמת שכונות מגורים חדשות, מתחם תעסוקתי בצפון-מערב של היישוב, פארק רובעי בכניסה ליישוב מכיוון כביש 1 ופארק ארכיאולוגי בצפון היישוב.

התוכנית נערכה על-ידי משרד יאיר אביגדור-אדריכלות ועיצוב עירוני בע"מ.