פרישה מוקדמת של 50 עובדים נוספים בחברת החשמל

עלות הפרישה המוקדמת מוערכת ב-1.4 מיליון שקל לעובד, ותחזיר את עצמה בתוך 4 שנים ■ המנכ"ל עופר בלוך: "עוד שלב בתהליכים שמקדמת ההנהלה מבלי להמתין לרפורמה"

עופר בלוך / צילום: אוריה תדמור
עופר בלוך / צילום: אוריה תדמור

דירקטוריון חברת החשמל אישר ביום חמישי פרישה מוקדמת של 50 עובדים נוספים ל-350 העובדים שפרישתם המוקדמת אושרה בדצמבר האחרון. כמו-כן, החליט הדירקטוריון להגדיל את מספר העובדים הארעיים שיקבלו קביעות מ-180 ל-190 עובדים. עם פרישתם של 50 העובדים הנוספים, תשלים חברת החשמל פרישה מוקדמת של 800 עובדים מאז 2015.

עלות הפרישה המוקדמת החדשה צפויה להיות 70 מיליון שקל לפני השפעת מס, וכ-52 מיליון שקל לאחר התאמות המס. המשמעות היא עלות פרישה של 1.4 מיליון שקל בממוצע. על פי הודעת חברת החשמל לבורסה, עלויות הפרישה המוקדמת יחזירו את עצמן בשנה הרביעית שלאחר בפרישה. מכיוון שזהות הפורשים לא נקבעה מדובר בהערכות שצפויות להשתנות מעט.

בנוסף, החליט הדירקטוריון לאשר הארכה מיוחדת עד סוף 2017 של 220 עובדים ארעיים, שחוזי ההעסקה שלהם, הקצובים לחמש שנים, פוקעים במהלך השנה. מדובר בכ-100 עובדים בחטיבת הלקוחות (נציגי שירות טלפוניים ופרונטליים) כ-110 עובדים באגף הביצוע ו-10 עובדי ציוד מכני כבד באגף הלוגיסטיקה, העובדים בפרויקט הפחתת הפליטות.

לדברי מנכ"ל החברה, עופר בלוך, "מדובר בעוד שלב משמעותי בתהליכים הפנימיים אותם מקדמת ההנהלה, תחת ההחלטה לפעול מבלי להמתין ליישום או אי יישום רפורמה". טענה זאת על יישום רפורמה זוחלת מבלי להמתין לרפורמה הגדולה של הממשלה, עומדת בלב דרישת ההסתדרות התלויה בבית הדין לעבודה לאשר לוועד עובדי החברה לקיים עיצומים ושביתות.