היכן מבלים צוקרברג, ג'יימס פאקר ושאר עשירי ונהנתני העולם?

אם מסקרן אתכם לדעת היכן מבלים הבעלים של פייסבוק, אמזון, מייקרוסופט ועוד, חברה בשם Wealth-X פירסמה לאחרונה לוח שנה עם כל האירועים היוקרתיים בעולם וצירפה אליו את רשימת המיליארדרים הפוקדים את האירועים הללו מדי שנה

אוניית פאר למסיבות פול אלן/ צילום: מתוך הוידאו
אוניית פאר למסיבות פול אלן/ צילום: מתוך הוידאו

האנשים העשירים בעולם מקדישים זמן רב לעבודתם כדי לצבור הון, אך רבים מהם דואגים לפצות על כך בזמנם הפנוי ע"י נסיעה לאירועים הנוצצים והאקסקלוסיביים ביותר מסביב לעולם.

חברה בשם Wealth-X אשר עורכת מחקר אודות בעלי הממון פירסמה לאחרונה לוח שנה ובו מסומנים כל האירועים היוקרתיים המיועדים לפלח הנהנתן באוכלוסיה, כמו כן את רשימת המיליארדרים הפוקדים את האירועים האלה מדי שנה.

 בין האירועים תוכלו למצוא את יריד הרכב קונקורסו דלגנזה המציג את 50 המכוניות היפות ביותר שנבנו בין השנים 1920 ל-1980, הוא מתקיים כל שנה באגם קומו שבאיטליה בחסות BMW. ביריד מוענק פרס לבעלי הרכב המרשים ביותר, בשנת 2013 הוענק הפרס למעצב האופנה ראלף לורן על הבוגאטי שלו משנת 1938.

פסטיבל קאן מהווה גם הוא במה נוצצת, ולא רק לאנשי תעשיית הקולנוע. מדי שנה במהלך הפסטיבל עורך פול אלן ממייסדי מייקרוסופט מסיבה חגיגית על יאכטת הענק שלו המוערכת בשווי של כ-150 מיליון דולר.

מירוץ הפורמולה 1 במונאקו נחשב לאחד המירוצים היוקרתיים בעולם, בו מתארחים כדרך קבע בני משפחת המלוכה של מונאקו, וגם מנכ"ל קבוצת האחזקות TAG מנסור אכרם אוג'ה שהשקיע מיליונים בצוות הפורמולה של מקלארן והונו מוערך בשני מיליארד דולר.

משחק הפולו הוא ספורט אצילי, ורבים מעשירי העולם מתחככים זה בזה במשחקי הגביע המתקיימים במועדון הפולו היוקרתי במערב סאסקס, אנגליה. איל התקשורת האוסטרלי וחבריהם הקרוב של בנימין ויאיר נתניהו ג'יימס פאקר, שהונו מוערך ב-4 מיליארד דולר, שיחק בעבר במועדון, וכיום הוא נוהג להגיע לאירוע כצופה.

כנס בליידרברג הוא מפגש שנתי של 150 מהאנשים המשפיעים והעשירים ביותר מאירופה וצפון אמריקה, בעיקר מתחומי הפוליטיקה, עסקים ותקשורת. הכנס שנמשך כ-3 ימים מעדכן משנה לשנה את רשימת המוזמנים, ג'ף בזוס מייסד חברת אמזון שהונו מוערך ב-80 מיליארד דולר, הוא אחד מאורחי הקבע בכנס.

ולסיום, פסטיבל הברנינג מן שמתקיים בנוואדה כל שנה בסוף אוגוסט, ידוע בשל מיצגי האומנות הענקיים והמושקעים שנבנים במיוחד לשבוע הפסטיבל, התחפושות ואווירת החופש. הוא אומנם אירוע שפתוח לכולנו, אך אהוב במיוחד גם על מייסדי פייסבוק מארק צוקרברג ודאסטין מוסקוביץ', כאשר הונו של האחרון מוערך בכ-13 מיליארד דולר.