הרמטכ"ל מגביל התוספת המיוחדת לפנסיה של משרתי הקבע

"תוספת הרמטכ"ל" לא תהיה יותר מ-10% ■ תוספת הרמטכ"ל היא נוהג שאפשר לצה"ל להגדיל את הפנסיות של משרתי הקבע מעבר לזכויות שצברו לפי הוותק

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הנחה את מנהל הסגל בצה"ל להגביל את התוספת המיוחדת לפנסיה של משרתי הקבע ("תוספת רמטכ"ל) ללא יותר מ-10%. ההוראה תחול על כל אנשי הקבע שהחלו את שירות הקבע המובהק שלהם לאחר ה-1 באפריל השנה. הכניסה לשירות קבע מובהק היא בתום 7 שנות שירות קבע ראשוני. הנחיית הרמטכ"ל איננה כוללת, ככל הידוע הגבלות נוספות, למשל על מספר מקבלי התוספת או על השיעור הממוצע של ההגדלה.

תוספת הרמטכ"ל היא נוהג שאפשר לצה"ל להגדיל את הפנסיות של משרתי הקבע מעבר לזכויות שצברו לפי הוותק.

המידע על היקף תוספות הרמטכ"ל ועל הכללים שלפיהם נקבעת התוספת היה שמור בצה"ל עד לאחרונה. בעקבות הסכם כחלון יעלון התחייב הצבא להעביר את המידע לאוצר, אך גם אז נדרשה החשבת הכללית באור מיכל עבאדי בויאנג'ו לנהל מאבק קשה לפני שקיבלה את המידע.

הנחות העבודה מחוץ לצה"ל, ששימשו בין היתר את וועדת לוקר, היו שתוספת הרמטכ"ל עומדת על 6% בלבד. בפועל התברר כי ב-2015 קיבלו כ-90 אחוז מהפורשים לקבע הגדלות בשיעור העולה על 6%. באוקטובר אחרון פרסם מבקר המדינה דוח חריף שחשף אי סדרים חמורים במתן הגדלות הרמטכ"ל למשרתי קבע.

המבקר העריך את העלות האקטוארית של הגדלות הרמטכ"ל ב-3 מיליארד שקלים וציין כי לרמטכ"ל עצמו לא היה מידע בסיסי לגבי הנוהג. בין היתר התברר כי גובה התוספת הממוצעת עמד ב-2015 על 8.8% אולם כמעט 30% ממשרתי הקבע קיבלו תוספת של מעל 10% ו-15% קיבלו תוספות של 14 עד 19 אחוזים לקצבה.