אי.די.בי צפויה לבקש ארכה של שבוע למכירת מניות כלל ביטוח

זאת כדי לבצע את העסקה בעצמה ■ יחד עם זאת, הנאמן למניות השליטה בכלל ביטוח, משה טרי, ממשיך מצידו לקדם את הליך מכירת המנה הראשונה של 5% מהמניות כבר עד ה-4 במאי

אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

לאחר שחוותה בתחילת החודש מפלה בביהמ"ש בהליך שניהלה לעיכוב מכירת מניות השליטה בחברת כלל ביטוח, צפויה חברת אי.די.בי פתוח של אדוארדו אלשטיין לפנות לביהמ"ש בבקשה לדחות את תחילת ההליך בשבוע ימים, ל-11 במאי. זאת, כחלק מכוונת אי.די.בי להוביל בעצמה את מכירת המנה הראשונה (5%) של מניות כלל ביטוח, באמצעות עסקת החלף עם צד ג' (שתאפשר את רכישת המניות הנמכרות בעתיד). באי.די.בי בחרו שלא להתייחס לידיעה.

בתוך כך, הנאמן למניות כלל ביטוח, משה טרי, ממשיך לקדם את הליך מכירת המניות כבר עד ה-4 במאי, והוא צפוי לפנות למספר ברוקרים במטרה לקבל הצעות מתוכן ייבחר הגוף שינהל את המכירה. כלל ביטוח נסחרת בשווי של כ-3.1 מיליארד שקל, כך שהחבילה שתוצע בבורסה (או מחוצה לה) שווה כ-155 מיליון שקל.

מדובר ביריית הפתיחה בהליך מימוש מניות השליטה בכלל ביטוח שבידי קונצרן אי.די.בי, לאחר שנקבע כי אין לו הרשאה להחזיק באמצעי שליטה בקבוצת הביטוח, וזאת בגין קריסתו הפיננסית של הקונצרן תחת הבעלים הקודם, ובשעה שבידיו 55% ממניות קבוצת הביטוח. המתווה שקבעה הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, למימוש ההחזקות כאמור, קובע כי מדי ארבעה חודשים יש למכור לפחות 5% ממניות החברה.

לפני כחודש, בתום הליך שנמשך קרוב לשנה, פסקה שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, רות רונן, כי על הנאמן טרי להתחיל ביישום המתווה למכירת מניות השליטה בכלל ביטוח "תוך 30 יום" - כלומר ב-4 במאי. עוד קבעה אז כי שיקול הדעת ביחס להחלטה האם למכור את המניות בהתאם למתווה הוא של הממונה, ועליה להפעיל את שיקול הדעת בכל פעם שהיא מורה לנאמן לבצע מכירה של כ"א מהמנות של 5% ממניות כלל ביטוח.