לפ"מ נערכת למכרז על תקציב רכישת המדיה הדיגיטלית

לפ"מ נחשבת לאחד המפרסמים הגדולים בדיגיטל, שהוצאתה השנתית מוערכת ב-60-80 מיליון שקל - רובם מופנים לגוגל ולפייסבוק ■ בלפ"מ פנו לאחרונה לשתי החברות והתייעצו עמן כיצד לנהל מכרז כזה

מתוך קמפיין של משרד התיירות / צילום מסך מיוטיוב
מתוך קמפיין של משרד התיירות / צילום מסך מיוטיוב

כבר כמעט שנה שלשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) מתנהלת ללא מנכ"ל נבחר, אך הדבר אינו מונע הכנות למכרז גדול ומשמעותי. ל"גלובס" נודע כי בלפ"מ מגבשים בימים אלה מכרז מדיה לבחירת ספק חיצוני שירכוש עבורה את כל המדיה הדיגיטלית

לפ"מ היא אחד המשרדים הגדולים והפעילים בדיגיטל, והיא נחשבת לבולטת מאוד בכל הקשור לפעילות מול גוגל ופייסבוק. על-פי ההערכות, המכרז צפוי לכוון לרכישת מדיה בהיקף של 60-80 מיליון שקל, כולל פרסום לחו"ל.

בלפ"מ פנו לאחרונה לגוגל ופייסבוק כדי להתייעץ עמן כיצד לנהל מכרז כזה, למשל מהם הפרמטרים המקצועיים והמסחריים שנכון לדרוש. גוגל ופייסבוק הם שני האפיקים המשמעותיים שאליהם מפנה לפ"מ תקציבים בדיגיטל.

לשכת הפרסום הממשלתית הוא שם שמצלצל אולי כגוף מיושן, אך בפועל מדובר באחד המשרדים שהיו בין הראשונים בתעשייה שאימצו את הדיגיטל כתחום משמעותי בתמהיל הפרסום שלו. בניצוחו של המנכ"ל הקודם גדי מרגלית עברה לפ"מ שינוי בהתנהלות, ואחת התוצאות שלו הייתה הקמת מחלקת דיגיטל פנימית שמוגדרת על-ידי אנשים בתחום שעבדו מולה כמקצועית מאוד.

עם זאת, בחלק מהמקרים ובהתאם לתפיסת הארגון שרוצה להישאר ארגון "רזה", מוציאים מדי פעם פרויקטים נקודתיים לגופים חיצוניים. כל "הוצאת עבודה" כזו מלווה במכרז, שכן מדובר בגוף ממשלתי. נראה כי בלפ"מ הבינו שעל רקע החלק הגדל והולך של הדיגיטל בתמהיל הפרסום הכללי, עשוי להיווצר יתרון לגודל אם התקציב ירוכז במקום אחד, והחלו לבדוק את ההשלכות של יציאה למכרז כזה.

מיותר לציין כי מכרז כזה, כשייצא לדרך, יעורר עניין גדול בתעשייה, שכן מדובר בתקציב דיגיטל ענקי במונחים מקומיים. יש להניח כי בלפ"מ יבקשו הוכחות לעבודה באיכות גבוהה, שכן חלק לא מבוטל מהפעילות נעשה מול שווקים בחו"ל.

באספקט זה חשוב לציין כי מי שמחזיק חלק משמעותי בהוצאה של לפ"מ עבור פרסום בדיגיטל הוא משרד התיירות, שחלק ניכר מתקציב הפרסום שלו מוקצה לפרסום בחו"ל בערוצים דיגיטליים. משרד התיירות קיבל לשורותיו רק לאחרונה בכירה הבקיאה מאוד בנושא הדיגיטלי - סמנכ"לית השיווק הילית מגד-ברגבאום, שמילאה שורת תפקידים בתחום המדיה - האחרון שבהם כמנכ"לית סטארקום מדיה של קבוצת פובליסיס.

כאמור, המכרז עשוי לצאת לדרך עוד לפני שללפ"מ ימונה מנכ"ל קבוע - זאת לאחר שמרגלית פרש מתפקידו לפני שנה. בעבר נהוג היה לבחור מנכ"ל בתהליך מכרז, אך לאחר שהשנה הוכפף לפ"מ למשרד התרבות והספורט, נעשה מהלך להחליף את הליך המכרז בוועדת איתור. ההחלטה אמנם התקבלה בפברואר השנה, ואפילו דובר על מועמד מועדף - בועז סטמבלר, שכיהן כיועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - אך עד עתה לא התקבלה החלטה רשמית.