אלטשולר שחם פותח את קרן הגידור ינשוף ללקוחות פרטיים

קרן ינשוף, שבה נכסים בהיקף של 450 מיליון שקל, מנהלת כיום בעיקר כספים של בית ההשקעות עצמו ■ הקרן רשמה ב-2016 תשואה של 10%

גילעד אלטשולר / צילום: תמר מצפי
גילעד אלטשולר / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר שנודע כי בית ההשקעות אלטשולר שחם מקים פעילות להשקעות בנדל"ן בחו"ל שתפנה לקהל הרחב, ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות, שבניהול גילעד אלטשולר ורן שחם, החל באחרונה בשיווק קרן הגידור שלו, הנקראת ינשוף, גם לגורמים חיצוניים לו. קרן הגידור פונה עתה ללקוחות פרטיים כשירים - בעלי הון נזיל של מעל 8 מיליון שקל - ולגופים מוסדיים.

על-פי ההערכות, סך הנכסים המנוהלים בקרן ינשוף עומד על כ-450 מיליון שקל, שרובם הם כספי נוסטרו של בית ההשקעות עצמו, והתשואה שרשמה בשנת 2016 עמדה על כ-10%. מדובר בקרן שמשקיעה במודל של ריבוי אסטרטגיות. הקרן, שהחלה לפעול ב-2013 ומנהל אותה יותם עירוני.

עוד נודע כי הקרן תוצע למשקיעים החיצוניים, שיצטרפו לכמה בודדים שכבר משקיעים בה עוד קודם לפניה החדשה כאמור לציבור חיצוני, בדמי ניהול קבועים של 1% מהכסף. לצד אלה ישנם, כמו בכל קרנות ההשקעה הפרטיות, דמי ניהול נוספים בגין הצלחה, שיעמדו על שיעור סנטדרטי (וגבוה) של 20% מהתשואה החיובית שמעבר לרף משוכה של ריבית בנק ישראל פלוס 2%.

בית ההשקעות אלטשולר שחם, שעוסק בתחום השירותים הפיננסיים, הוקם בשנת 1990 על-ידי גילעד אלטשולר וקלמן שחם. בסך הכול מנהל בית ההשקעות נכסים בשווי של כ-75 מיליארד שקל, והוא מתמקד בניהול קרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה כמו גם תיקים מנוהלים.

בית ההשקעות נמנה לרוב על צמרת התשואות בקרב הגופים המוסדיים, שמנהלים את החיסכון לטווח ארוך, ובעבר הוא אף בלט בתשואות בקרנות הנאמנות. מזה זמן שתוצאותיו בתחום קרנות הנאמנות לא מרשימות, וזה בא לידי ביטוי בקיטון בהיקף הנכסים שהוא מנהל בשוק זה. לבית ההשקעות פעילויות נוספות, בהן פעילות ניהול אופציות לעובדים ומנהלים באמצעות אלטשולר שחם בנפיטס.