האקזיט של או.אר.טי: מוכרת מניות השליטה באורפק

המכירה - לפי שווי חברה של 225 מיליון דולר ■ הרוכשת - ג'ילברקו האמריקאית ■ או.אר.טי תקבל מהמכירה תזרים חופשי של כ-376 מיליון שקל ותרשום רווח חשבונאי של כ-360 מיליון שקל

דלק  / צלם: thinkstock
דלק / צלם: thinkstock

חברת או.אר.טי טכנולוגיות, שבשליטת אינטרגאמא של תנחום אורן, מוכרת את החזקתה בחברה הבת אורפק, המייצרת מערכות לתדלוק אוטומטי (דלקנים). או.אר.טי דיווחה היום (ד') לבורסה כי תמכור את החזקתה הנוכחית ב-68% ממניות אורפק במסגרת עסקה שהיקפה 160 מיליון דולר המתבצעת לפי שווי חברה של 225 מיליון דולר לאורפק.

הרוכשת היא חברה זרה הנמנית על קבוצת Gilbarco (ג'ילברקו), שמחזיקה כיום ב-20% ממניות אורפק. ג'ילברקו, שמספקת פתרונות טכנולוגיים לקמעונאיים בתחום הדלק, תרכוש את כל מניות אורפק, כך שלאחר השלמת העסקה היא תחזיק ב-100% מאורפק.

או.אר.טי מציינת היום (ד') כי התמורה תיקבע במועד השלמת העסקה. סכומים מסוימים יופחתו מהתמורה וישמשו לצורך תשלום למחזיקי האופציות, בגין ביטול אופציות אורפק שהוענקו בעבר לעובדים בחברה (בשיעור של 8% מהון המניות של אורפק), וכן לצורך החזר הוצאות הקשורות לעסקה, בסך כ-3 מיליון דולר.

השלמת העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים מתלים, וביניהם היעדר שינוי מהותי לרעה במצבה של אורפק, אישורי מיזוג של רשויות ההגבלים העסקיים בישראל ובטורקיה, הסכמות של בנקים מממנים של או.אר.טי ואורפק, והמשך העסקת כמה אנשי מפתח בחברה.

או.אר.טי מעריכה שעם השלמת העסקה, תקבל לידיה תזרים חופשי המוערך ב-376 מיליון שקל ותרשום רווח חשבונאי (לפני מס) בהיקף של כ-360 מיליון שקל (מחושבים לפי שער חליפין של 3.6 שקל לדולר). מניית או.אר.טי פתחה את היום בזינוק של כ-35%, אך בהמשך עברה להיסחר בירידה של כ-6%. אינטרגאמא, שמחזיקה ב-51.4% ממניות או.אר.טי, פתחה את יום המסחר בזינוק חד של כ-21%, אך כמו אצל החברה הבת, בהמשך התאפסה העלייה במנייה.

או.אר.טי מספקת מוצרים אלקטרוניים לניהול ציי רכב, מוצרי תדלוק אוטומטיים ואמצעי תשלום אלקטרוניים ונסחרת בת"א בשווי כ-340 מיליון שקל.

אורפק, שנוסדה ב-1983, מייצרת מערכות לתדלוק אוטומטי המבוססות על זהות הרכב (דלקן), מערכות אוטומציה ממחושבות שמאפשרות ניהול תדלוק וניהול תחנות דלק, מערכות בקרה השולטות על מגוון הציוד המצוי בתחנת הדלק, מערכות תוכנה וחומרה לניהול חנויות הנוחות בתחנה וטרמינלים לתדלוק עצמי.

מחזור ההכנסות השנתי של אורפק ב-2016 עמד על 90 מיליון דולר (כ-10% ממנו בישראל) והרווח התפעולי על 12.8 מיליון דולר.

העסקה משקפת לאורפק הצפת ערך יפה. באוקטובר 2015 או.אר.טי וקבוצת דלק של יצחק תשובה מכרו לג'ילברקו 20% מאורפק תמורת 20 מיליון דולר, לפי שווי של 100 מיליון דולר. בין הצדדים נחתם אז הסכם בעלי מניות, שהקנה לג'ילברקו זכות למנות דירקטור או משקיף בדירקטוריון, זכות לקבלת מידע וזכויות וטו על קבלת החלטות בנושאים מיוחדים כגון פירוק, מיזוג ומכירה.

לאחרונה השלימה אורפק רכישה של חברה ברזילאית, מייקרוספר, תמורת כ-33.8 מיליון שקל. החברה הברזילאית עוסקת בפיתוח, שיווק, התקנה ותמיכה של מערכות ממוחשבות לניהול מתחום תחנות תדלוק בברזיל. מעבר לכך, אורפק פעילה באמצעות חברות בנות בארה"ב, הודו, צ'ילה והולנד.