שוב: קצב ביקש חנינה מריבלין; רוצה לבטל את הגבלות השחרור

הנשיא לשעבר פנה בבקשת חנינה כדי לבטל את מעמדו כ"אסיר ברישיון" ולבטל את תנאי השחרור המגבילים החלים עליו, ובהם איסור יציאה מהארץ ומעצר-בית לילי ■ בקשות החנינה הקודמות של קצב נדחו

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

הנשיא לשעבר משה קצב פנה היום (ג') בבקשת חנינה נוספת לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בבקשה לבטל את התנאים המגבילים שחלים עליו לאחר שהשתחרר מהכלא.

קצב הגיש בעבר מספר בקשות חנינה מהנשיא בטרם שוחרר מהכלא, אך כעת מדובר בבקשת חנינה לביטול ההגבלות, בהן מעצר-בית לילי ואיסור יציאה מהארץ

בסוף חודש דצמבר האחרון, לאחר 5 שנים ו-15 ימים מאחורי סורג ובריח, שוחרר קצב שהורשע באונס לביתו מכלא מעשיהו. את בקשות החנינה הקודמות שהגיש קצב - שטען כי ב-10 השנים האחרונות חווה "סבל רב", ונפגעה גם בריאותו הנפשית - דחה הנשיא ריבלין.

למרות השחרור, בית המשפט קבע כי יחולו מספר הגבלות על הנשיא לשעבר: הוא יכול לשנות את כתובת מגוריו ליישוב אחר רק באישור הוועדה. בנוסף, הוא נמצא במעצר-בית בכתובתו החל מן השעה 22:00 ועד השעה 06:00 למחרת היום, בכל ימות השבוע. 

בנוסף, על קצב להשתלב על בסיס יומי בלימודים בבית מדרש בקריית מלאכי, השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בתדירות של אחת לשבוע וטיפול פסיכו-סוציאלי פרטני בתדירות של אחת לשבוע.

כמו כן, חל על קצב האיסור להתראיין באמצעי תקשורת, בין בעצמו ובין באמצעות מי מטעמו, וכן נאסר עליו לעסוק בכל תפקיד בו יימצא ביחסי מרות וכפיפות עם נשים.