אסי אבוטבול הוא החשוד במעורבות ברצח עו"ד יורם חכם

הותר לפרסום: אבוטבול נעצר לאחרונה והובא להארכת מעצר עם שני חשודים נוספים שנעצרו אמש ■ בעבר הוא נעצר לשבועות אחדים עם אשתו בחשד למעורבות בפרשה, אולם השניים שוחררו ■ המשטרה מחפשת אחר גופת נעדר שייתכן כי נרצח אף הוא

אסי אבוטבול / צילום: איל יצהר
אסי אבוטבול / צילום: איל יצהר

העבריין אסי אבוטבול הוא החשוד המרכזי ברצח עו"ד יורם חכם בשנת 2008 בפיצוץ מכונית - כך הותר הבוקר (ה') לפרסום. בית משפט השלום בראשון-לציון ידון הבוקר בהארכת מעצרם של אבוטבול ושני חשודים נוספים שנעצרו אתמול (ד'). אבוטבול מרצה בימים אלה עונש של 18 שנות מאסר בגין ניהול ארגון פשיעה.

חכם, עורך דין פלילי בכיר, נרצח ב-11 ביוני 2008, כשמטען רב-עוצמה שהוצמד לג'יפ שלו התפוצץ בעת נסיעה ברחוב יגאל אלון בתל-אביב והרג אותו במקום. הוא היה בן 53, גרוש ואב ל-4 בנות.

במסגרת חקירת הפרשה, המשטרה מחפשת בנתניה אחר גופה של אדם הנעדר זה שנים, שעל-פי החשד נרצח אף הוא. לפי הערכות, הגופה היא של עבריין מאזור נתניה, שבתקופת היעלמותו היה חשש כי ינסה לפגוע בעבריין החשוד ברצח עו"ד חכם. החיפושים נערכים ב"בריכת דורה", שלולית חורף בעיר.

לפני כשנתיים נעצר אבוטבול בחשד למעורבות ברצח עו"ד חכם יחד עם אשתו, אך השניים שוחררו כעבור שבועות אחדים. על-פי החשד, אבוטבול הסתכסך עם חכם על רקע כספי, לאחר שדרש לקבל בחזרה סכום כסף ששילם לו על תיק שבו הורשע לבסוף, ונענה בסירוב.

מעצרים נוספים שבוצעו בפרשה הסתיימו ללא הגשת כתב אישום, מכיוון שלא נאספו ראיות חזקות מספיק נגד איש מהחשודים, בהם גם אמיר וגיא אילוז ואלי אריש. חקירת הרצח נכללה בתיק 512, שעסק בחשדות נגד שורה של אנשי פשיעה.

עורך דינם של אילוז ואריש, מיכאל עירוני, אמר עם שחרורם כי "מתחילת הדרך טענו מרשיי כי אין להם יד ורגל בפרשה, ואכן הם שוחררו. אני שמח שהם שוחררו לביתם".