אריה ויפה דרעי ייחקרו שוב מחר - בפעם השנייה תוך שבוע

העבירות המיוחסות לאריה דרעי הן מירמה, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס ■ שר הפנים: "מודה בשמי ובשם אשתי הצדקת לקדוש ברוך הוא על כל מה שקורה"

הזוג דרעי, הבוקר /צילום: מגד גוזני, וואלה !NEWS
הזוג דרעי, הבוקר /צילום: מגד גוזני, וואלה !NEWS

שבוע לאחר שנחקרו לראשונה, שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה ייחקרו מחר (ב') בפעם השנייה במשרדי יחידת להב 433. בני הזוג צפויים גם הפעם להיחקר בנפרד בחשד שקיבלו כספים במירמה במסווה של תרומות לעמותת "מפעלות שמחה" בראשות יפה דרעי, ועשו בהם שימוש לצרכים אישיים. 

חוקרי המשטרה מנסים לתהות על מסלול הכספים ועל השינוי במטרותיהם - בעיקר במקרה של המיליארדר מיכאל מירילשווילי, שתרם כספים לעמותה.

העבירות המיוחסות לדרעי - ובהן מירמה, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס - הן עבירות חמורות, הגם שלא מיוחסת לו עבירת שוחד. בתחילה דובר בעיקר על עבירות מס - סביב דירות שמכר השר לאחיו שלמה דרעי ומימון בניית בית הנופש בספסופה - אך התיק כיום מכיל חשדות של ממש לעבירות חמורות.

גורם אכיפה בכיר אמר בשבוע שעבר כי תיק החקירה נגד השר אריה דרעי בחשד לעבירות שחיתות הוא "בינוני עד חלש מאוד". אותו גורם הוסיף ואמר כי זו לא "הכצעקתה", וציין כי בכל הנוגע לעבירת המיסוי התיק "חזק מאוד עד סגור".

דרעי עצמו הגיב ביום חמישי לראשונה לחקירה נגדו ואמר: "אני מודה בשמי ובשם אשתי הצדקת לקדוש ברוך הוא על כל מה שקורה, על כל חקירה וכל פרסום. אין לנו שום תלונות".