נדחו העתירות נגד זכייתה של בינת במכרז הטלפוניה הממשלתי

עם פסיקת בית המשפט העליון, באה לסיומה הסאגה סביב שאלת הזכייה במכרז - שנמשכה כשנה ■ היקף המכרז מוערך ביותר מ-100 מיליון שקל

האם הפעם זה יסתיים? לאחר שנה של דיונים משפטיים וערעורים בבתי משפט של שני הצדדים, קבע היום (א') בית המשפט העליון שחברת בינת היא הזוכה במכרז החשב הכללי לאספקת שירותי תקשורת, טלפוניה ומוקדים למשרדי הממשלה. בדיון שנערך היום בבית המשפט העליון משכו בזק בינלאומי ותדיראן טלקום את הערעור שהגישו נגד זכיית בינת במכרז, ונראה כי הפעם יבוא העניין על סיומו.

לדברי בינת, החלטת בית המשפט העליון סוגרת את הגולל על ההתדיינות המשפטית המלווה את הזכייה של בינת במכרז לפני למעלה משנה, ומאפשרת יציאה לדרך לביצוע הפרויקט, הנחשב אחד היוקרתיים והגדולים בתחומו בישראל, ובמסגרת הפרויקט תספק בינת למשרדי הממשלה ויחידות סמך ממשלתיות פלטפורמה מתקדמת וחדשה מבוססת טכנולוגיות סיסקו. ההיקף הכולל של המכרז מוערך ביותר מ-100 מיליון שקל.

הרכב שופטים בבית המשפט העליון בראשותו של השופט חנן מלצר, יחד עם השופטים אורי שוהם ודפנה ברק-ארז, דחה את הערעורים - והחליט על זכיית בינת תקשורת מחשבים במכרז החשב הכללי לאספקת פלטפורמה מתקדמת לתקשורת, טלפוניה ומוקדים לממשלת ישראל. ההחלטה ניתנה בעתירות ובערעורים אותם הגישו החברות בזק בינלאומי ותדיראן טלקום נגד מינהל הרכש הממשלתי וחברת בינת תקשורת מחשבים, שעסקו בבקשה לבטל את זכייתה של בינת תקשורת מחשבים במכרז.

בכך מותיר בית המשפט העליון על כנה את החלטת בית המשפט המחוזי שדחה את עתירות החברות מוקדם יותר השנה, ואת החלטת ועדת המכרזים הממשלתית, שקבעה את זכיית בינת במכרז בתחילת 2016.

במסגרת הסכמה בין הצדדים שהוגשה לבית המשפט העליון גם הוסכם על ביטול מיידי של צו הביניים שעצר את מימוש זכיית בינת במכרז, ובכך מתאפשר תחילת הביצוע של הפרויקט, הנחשב אחד המכרזים היוקרתיים והגדולים בתחומו בישראל.

במסגרת הפרויקט בינת תקים, תתפעל ותתחזק פתרון תקשורת, טלפוניה ומוקדים מנוהל מקצה לקצה המבוסס טכנולוגיות סיסקו בכלל משרדי הממשלה ובכ-70 יחידות סמך וגופים ממשלתיים נוספים. ההיקף הכספי של המכרז מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים, והוא נחתם לתקופה של 5 שנים עם אופציה להארכה ב-5 שנים נוספות.

בינת יוצגה בעתירות ובערעורים בידי עו"ד תומר רייף ועו"ד תום אפלשטיין ממשרד זיסמן, אהרוני, גייר.