עו"ד קלגסבלד יגבה מהתאגיד 600 ש' לשעה - עד 200 א' ש'

לפי מידע שהועבר לתנועה לחופש המידע, עורך הדין הבכיר יזכה לשכר של 600 שקל לשעה, עד לתקרה של 330 שעות, בהליך הערעור לבג"ץ ■ גורם הבקיא בתחום: "בדרך-כלל משרדים ברמה הזאת גובים פי שניים ושלושה"

דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום
דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום

עו"ד דורי קלגסבלד, שנשכר על-ידי תאגיד השידור כדי לייצגו בעתירה לבג"ץ שהוגשה נגד תיקון מספר 8 בחוק השידור הציבורי, ייהנה משכר של 600 שקל לשעה, עד לסכום של 200 אלף שקל - כך עולה מההסכם בין התאגיד לבין עו"ד קלגסבלד שהועבר לתנועה לחופש המידע.

קלגסבלד מייצג את התאגיד בערעור שהוגש נגד המדינה לאחר החלטת הכנסת על פיצול השידור הציבורי לשני תאגידים נפרדים - שאחד מהם מספק שידורי חדשות לשני - כחלק ממתווה הפשרה הפוליטי שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון.

גורם הבקיא בתחום השכר בשוק עורכי הדין מציין כי "במשרד כמו זה של דורי קלגסבלד ומשרדים מתמחים אחרים, שכר-הטרחה גבוה בדרך-כלל לפחות פי שניים-שלושה ואף יותר מן השכר שנקבע בהסכם עם התאגיד".

לדבריו, כשמשרדים מן הסוג הזה מתקשרים בכל זאת בהסכמים שבהם השכר השעתי הוא נמוך משמעותית מזה שהם נוהגים לגבות, מדובר "במקרים שבהם מדובר באישי ציבור או במקרים שבהם הם רואים בתיק אלמנט של שליחות עם קורטוב של שיווק".

לדבריו, בדרך-כלל במקרים כאלה גם לא תיקבע תקרת שעות כפי שנקבעה כאן - שכר של עד 200 אלף שקל פירושו כ-330 שעות עבודה - אך הוא מציין גם כי ככל שהוא יכול להעריך, התקרה שנקבעה כאן כוללת סך גבוה יחסית של שעות עבודה ביחס להיקף התיק המדובר.

הערעור שהגיש התאגיד נגד התיקון לחוק שאישרה הכנסת במאי, בסמוך למועד עליית התאגיד לאוויר, הצטרף לערעורים אחרים בנושא שהוגשו על-ידי ארגון העיתונאים ועל-ידי חבר הכנסת איתן כבל.

בג"ץ דן בערעור ב-15 במאי, ובסיום הדיון בו מתחו השופטים ביקרות קשה על התיקון לחוק, הוצאו צו ביניים וצו על-תנאי שמנעו את כניסתו לתוקף של התיקון, כך שהתאגיד עלה לשדר במתכונת המקורית שנקבעה בחוק, כשבתוכו פועלת חטיבת חדשות בראשות ברוך שי. המדינה התבקשה על-ידי בית המשפט לנמק בתוך 30 יום, עד 15 ביוני, מדוע נדרש התיקון שהוציא כאמור את חטיבת החדשות מתוך התאגיד. עד כה המדינה לא הגישה את נימוקיה.