קרסו תגייס 325 מיליון שקל במניות ותחלק דיבידנד ענק

בעקבות המהלך שיעור החזקות הציבור ביבואנית הרכב יעמוד על לפחות 30%, מה שיאפשר למניה להיות מועמדת להיכלל במדדי ת"א 90 ות"א 125

על רקע רמות השיא בהן נסחרת מניית קבוצת הרכב קרסו  מוטורס, החברה עדכנה הבוקר (א') על הנפקת מניות נרחבת שהיא מעוניינת לבצע בהיקף של כ-325 מיליון שקל (ברוטו). במסגרת ההנפקה, קרסו מוטורס מתכננת להנפיק כ-12% מהונה (9.3 מיליון מניות), כך ששיעור החזקות הציבור בחברה יעמוד על לפחות 30% ויאפשר לה להיות מועמדת להיכלל במדדי ת"א 90 ות"א 125 של הבורסה.

בקרסו מוטורס ציינו כי ההנפקה "תבוצע רק אם תהיינה הזמנות לרכישת מניות שלא תפחת מהכמות המינימלית", במחיר מינימום של 35 שקל למניה - נמוך בכ-4% משוויה הבוקר, שהוביל אותה להיסחר בירידות דומות (כ-4%). מלבד כניסה למדדים המובילים, השלמת המהלך גם תסייע לחברה לחלוקת דיבידנד שמן במיוחד של כ-200 מיליון שקל לבעלי המניות בחברה, בראשות בני משפחת קרסו.

בקרסו מוטורס ציינו כי חלוקת הדיבידנד המיוחד תגיע מתוך תמורת ההנפקה, "בנוסף לדיבידנד מכוח מדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה (40% מהרווח השנתי השוטף)".

מניית קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו וניסאן לישראל, הגיעה בחודש שעבר לרמת שיא שקירבה את שווי החברה לכ-3 מיליארד שקל. כעת היא נסחרת לפי שווי חברה של כ-2.5 מיליארד שקל, ובסך הכול מאז הונפקה ב-2011 היא מציגה תשואה של כ-250%. עליית הערך המשמעותית שרשמה המניה הובילה בחודש מארס האחרון למכירת מניותיו (12%) של המשקיע חיים דנון בחברה, תמורת כ-320 מיליון שקל.

ביקושים בשלב המוסדי בגב ים

עוד בין המנפיקות, חברת הנדל"ן המניב גב ים עדכנה הבוקר על ביקושים גבוהים בשלב המוסדי בהנפקת מניות שהיא מבצעת, בו הבטיחה גיוס של כ-200 מיליון שקל, שנסגר לפי מחיר מניה של 15.41 שקל - גבוה ב-2% משוויה הבוקר וזאת לאחר טיפוס של יותר מ-20% שרשמה המניה בשנה האחרונה המשקף לחברה שווי של כ-3 מיליארד שקל.

השלב הציבורי בהנפקה, בהובלת אפסילון חיתום, צפוי בימים הקרובים. בגב ים, שבשליטת נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי פתוח, ציינו כי הגיוס ישמש להרחבת בסיס ההון שלה ולפעילותה השוטפת.