סטנדרט חדש: מה כוללות המכוניות הבטוחות ביותר בשוק?

ארגון הבטיחות יורו אנ-קאפ פרסם תוצאות מבחני בטיחות ל-4 מכוניות חדשות ■ אילו מכוניות זוכות היום ב-5 הכוכבים הנחשקים, ואילו נשארות מאחור? כל הפרטים בווידאו

חדשות הרכב, פורד מערכות בטיחות / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, פורד מערכות בטיחות / צילום: מתוך הוידאו

ארגון הבטיחות יורו אנ-קאפ פרסם תוצאות מבחני בטיחות ל-4 מכוניות חדשות, והתוצאות ממחישות את המהפך הבטיחותי שעובר על שוק הרכב העולמי.

בהודעה שפרסם הארגון נכתב כי כל ארבע המכוניות השיגו את 5 כוכבי הבטיחות הנחשקים בכל הנוגע להגנה בזמן תאונה על יושבי הרכב, מבוגרים וילדים, כמו גם בהגנה על הולכי רגל. אלא שרק שתי מכוניות זכו בסופו של דבר ל-5 כוכבים סופיים, ואילו השתיים הנותרות זכו ב-5, 4 או אפילו 3 כוכבים. זאת בשל המשקל הרב שנותנים שם למערכות עזר אלקטרוניות בראשם בלימה אוטונומית במצבי חירום. כך, רכב הפנאי החדש של סקודה, קודיאק, זכה לציון המרבי - משום שמערכת הבלימה האוטונומית שלו יודעת לזהות גם הולכי רגל.

בכלל, מציינים אנשי הארגון כי כל דגמי סקודה שנבחנו לאחרונה קיבלו 5 כוכבי בטיחות. מיני קאנטרימן זכתה גם היא לציון המרבי, זאת על אף כי מערכת הבלימה הסטנדרטית שלה יודעת לזהות מכוניות בלבד, אלא שמערכת אשר יודעת לבלום בצורה אוטונומית בפני הולכי רגל, מוצעת כאופציה.