הנפקת אירונאוטיקס: בעלי המניות מכרו בכ-390 מיליון שקל

שווי החברה הנגזר מההנפקה - מיליארד שקל ■ החברה הכניסה לקופה 53 מיליון שקל ■ בשלב הציבורי בתחילת השבוע הבא יציעו בעלי המניות מניות בעוד כ-90 מיליון שקל

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

השלב המוסדי של הנפקת אירונאוטיקס התקיים היום (ד'), ובמסגרתו נרשמו ביקושים בהיקף של 510 מיליון שקל. על פי ההערכות כל חברות הביטוח השתתפו ושורה ארוכה של מנהלים מוסדיים. מדובר בהנפקת האקוויטי הגדולה ביותר בישראל השנה, ואחת הגדולות בשנים האחרונות.

מחיר המינימום בהנפקה עמד על 18 שקל למניה. בעלי המניות החליטו למכור בשלב המוסדי מניות בסכום של כ-390 מיליון שקל במחיר של 18.5 שקל למניה, כאשר החברה הכניסה לקופה 53 מיליון שקל. שאר המניות נמכרו במסגרת הצעת מכר. בשלב הציבורי שיהיה בתחילת השבוע הבא יוצע סכום נוסף של כ-90 מיליון שקל. ההנפקה משקפת לחברה שווי של יותר ממיליארד שקל.

בעלי המניות של החברה, בראשות קרנות המנוף בראשית ו-KCPS (החזיקו בכ-27% מהמניות כל אחת) וקרן ויולה (23.4%), מכרו כמחצית מאחזקתן בחברה ורשמו אקזיט מרשים.

את ההנפקה מובילה לאומי פרטנרס, לצד לידר, דיסקונט חיתום, מנורה, אפסילון חיתום וברק קפיטל.

לקראת ההנפקה של יצרנית המל"טים מיבנה ביצעו כלכלני חברת הייעוץ אנטרופי אנליזה על החברה, שנשלחה למשקיעים המוסדיים. באנטרופי העריכו את שוויה של אירונאוטיקס ב-396 מיליון דולר לפני הכסף. 

אירונאוטיקס, שהוקמה בנובמבר ב-1997 על-ידי אבי לאומי, עוסקת במתן פתרונות מודיעיניים על בסיס מערכות בלתי מאוישות, עם מגוון של מטוסים ללא טייס (מל"טים) בתצורות ויכולות מגוונות, מערכות אלקטרואופטיות וכן מערכות חישה ותקשורת, בלוני תצפית ורחפנים.

לאירונאוטיקס מספר חברות בנות: אר.טי (RT) בתחום בלוני התצפית; פוזידרון (PoziDrone) בתחום הרחפנים; קונטרופ (Controp) בתחום מערכות התצפית, העדשות והאלקטרואופטיקה; קומטקט (Commtact) בתחום פתרונות התקשורת וההצפנה וזנזוטרה (Zanzottera), המתמחה בייצור מנועים עבור מל"טים. החברה האם מייצרת מל"טים, והחברות הבנות מייצרות רכיבים ומוצרים משלימים לפעילותה, כך שכל שרשרת האספקה נמצאת בתוך הקבוצה ללא תלות בגורמים חיצוניים.

מדוחות אירונאוטיקס עולה כי כ-35% מההכנסותיה אשתקד, שהסתכמו ב-137 מיליון דולר, הגיעו מאירופה, 30% מאסיה, 18% מישראל, 10% מאמריקה ו-7% מיבשת אפריקה. לחברה, בה מועסקים כ-660 עובדים, יש כיום 70 לקוחות מ-52 מדינות. מתוכם יש לה שני לקוחות מהותיים, הראשון היה אחראי לכ-20% מההכנסות אשתקד והשני ל-13%, כך שהפסקת ההתקשרות עם אחד מהם מסיבה כזו או אחרת, עלולה להביא לפגיעה קשה בתוצאותיה העסקיות.