למרות הודעת דאע"ש: הפיגוע בירושלים - התארגנות מקומית

כמה שעות לאחר הפיגועים בירושלים, שבמסגרתם נרצחה שוטרת מג"ב הדס מלכא ונפצעו 4 נוספים, הודיע ארגון המדינה האיסלמית כי הוא נוטל אחריות לפיגועים ■ מחקירת האירוע עולה כי המחבלים השתייכו להתארגנות מקומית מהכפר דיר אבו משעל שבשומרון

שער שכם, ירושלים / צילום: רויטרס
שער שכם, ירושלים / צילום: רויטרס

למרות הודעת ארגון הטרור דאע"ש שלפיה הם אחראים לפיגוע הטרור אתמול (ו') בירושלים, מחקירת האירוע עולה כי המחבלים השתייכו להתארגנות מקומית מהכפר דיר אבו משעל שבשומרון. כוחות הביטחון מכתרים את הכפר ופועלים למצוא אנשים נוספים המקושרים לחולייה.

ארגון המדינה האסלמית "דאע"ש" הודיע אמש כי הוא לוקח אחריות על שני הפיגועים בירושלים. בפיגוע נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ונפצעו ארבעה נוספים. זוהי הפעם הראשונה שבה הארגון לוקח אחריות רשמית על פיגוע בישראל. בחמאס דחו את ההודעה: "המחבלים שייכים לנו ולחזית העממית".
בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות של דאע"ש נכתב: "בעזרת האל הצלחנו לעשות פיגוע בלב ירושלים, ליד הר הבית". בהמשך התייחסו לשלושת המחבלים שכונו "אריות" וכתבו: "הם הצליחו להיכנס לשער שכם ולנקום בישראלים. עכשיו הם שאהידים שהשאירו מאחורי גבם פחד בכל העם בישראל. זה לא יהיה הפיגוע האחרון בעזרת האל", נכתב, "נמשיך עד שדאע"ש יעיף את מדינת ישראל".

שלושת המחבלים הם בראא אברהים מחמד צאלח, תושב דיר אבו משעל בן 19, נעצר בעבר בגין פעילות טרור עממי. עאדל חסן אחמד ענכוש , תושב דיר אבו משעל בן 18, בעל רקע בפעילות טרור עממי ואסאמה אחמד תושב צטפא עטא בן 19, היה עצור בעבר בגין פעילות טרור עממי.

ארגון החמאס דחה את קבלת האחריות של דאע"ש לפיגוע ואמר כי המחבלים היו חברי הארגון וחברי החזית העממית, בהודעה נמסר כי "טענת דאע"ש היא ניסיון לטשטש את המפה". לדברי בכיר בארגון, עזת א-רישק, לקיחת האחריות היא פרי שיתוף פעולה בין דאע"ש למודיעין הישראלי.

רס"ר הדס מלכא ז"ל, בת 23 וחצי, שירתה במשמר הגבול בשירותה הסדיר והתגייסה למשמר הגבול לפני כשנה ו-3 חודשים לשירות קבע במסגרתו שימשה כמפקדת. הדס הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. לגבי מועד הלוויתה תצא הודעה בנפרד.