עובדי כלל ביטוח שובתים יום שני ברציפות: "החברה לא עובדת"

ההסתדרות: השביתה היא "מחאה על בחירת ההנהלה שלא לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש" ■ החברה: "היענות לדרישות תהיה חסרת אחריות"

מחאת עובדי כלל ביטוח מארס האחרון / צילום: רוני רז - באדיבות דוברות ההסתדרות
מחאת עובדי כלל ביטוח מארס האחרון / צילום: רוני רז - באדיבות דוברות ההסתדרות

כלל עסקי ביטוח  נמצאת בהפסקת פעילות כפויה, בעקבות שביתה כללית של העובדים, שמאוגדים בהסתדרות.

בעקבות אי-הסכמות בין העובדים המאוגדים לבין מנהלי הקבוצה, בראשות המנכ"ל איזי כהן, פצחו עובדי החברה בשביתה, שהובילה לכך ש"החברה לא עובדת וממש נמצאת בהפסקה", אמר היום סוכן ביטוח העובד מולה. זהו היום השני לשביתה, בינתיים ללא השפעה על מניית כלל ביטוח, שבבעלות קבוצת אי.די.בי (אף שמניות השליטה בחברה נמצאות בידי הנאמן מטעם האוצר).

מההסתדרות נמסר, כי השביתה הכללית של עובדי כלל ביטוח היא מחאה על בחירת ההנהלה שלא לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש. יו"ר ועד עובדי כלל, רוני רז, הוסיף כי "אני גאה בעובדי כלל ביטוח שמגלים אחריות מלאה והזדהות עם השביתה ולא הגיעו לעבודה. לצערי הנהלת החברה שקועה בעצמה ועד עתה אנשיה לא יצרו עמנו כל קשר, לפיכך מסתמן שהשביתה הולכת להיות ארוכה. אנו ערוכים לכך בכל הכוח, תוך תקווה שהחברה תתעשת ותחזור בה מהתנהלותה". את המו"מ מטעם ההנהלה מנהלים יורם נוה, משנה למנכ"ל, מנהל חטיבת משאבים, ושמעון קלמן, משנה למנכ"ל, עוזר אישי למנכ"ל לעניינים מיוחדים.

מהעובדים נמסר עוד, כי "במסגרת השביתה לא ניתנים באופן גורף שירותי החברה השונים, לרבות קבלות קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות. כמו כן, לא ניתן שירות למעסיקים, לא נשלחים דוחות, מכתבים ומסמכים אל הלקוחות, ולא מבוצעות פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. נוסף על כך סוכנים לא יכולים להנפיק פוליסות של החברה, ולא מתאפשרים פדיונות של כספי פנסיה".

מנגד, בסביבת הנהלת החברה מציינים כי היענות לדרישות העובדים תהיה חסרת אחריות עבור הקבוצה, וזאת משום שעלויות הדרישות של העובדים יסתכמו במאות מיליוני שקלים, וזאת בין היתר כתוצאה מדרישה לטייס אוטומטי (העלאת שכר קבועה ומובטחת) של 5% לשנה.

כלל ביטוח היא קבוצת הביטוח הראשונה שעובדיה התאגדו תחת מטריית ההסתדרות, וקיבלו הסכם קיבוצי. לפני כשלוש שנים וחצי נחתם ההסכם הקיבוצי בכלל ביטוח, שתוקפו היה לשלוש שנים. ההסכם כלל, בין היתר, תוספות שכר לעובדים, הגדלת הפרשות מעסיק לתגמולים והחלת הסדר לפי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים על כל העובדים, כולל השלמת סכום הפיצויים, נוסף על בונוס בכפוף ליעדי רווח, תקציב רווחה שנתי של 9 מיליון שקל, התחייבות לקרן השתלמות לעובדים עם קביעות, וזאת לצד הסדרים לעניין ניוד עובדים, איוש משרות, קידום עובדים וסיום העסקתם של עובדים קבועים.