דירוג התעשייה הקיבוצית: נטפים ממשיכה להוביל את הרשימה

דירוג התעשיות הקיבוציות של Dun's 100 מראה כי היציבות בראש הדירוג נשארת, כאשר חברת נטפים מובילה גם השנה את הרשימה ■ שינוי משמעותי הוא זה של חברת מיטרוניקס, שטיפסה מהמקום ה-22 ברשימה למקום ה-18 עם שיפור של 18.8% במחזור המכירות

מדירוג התעשיות הקיבוציות של Dun's 100 עולה כי היציבות בראש הדירוג נשארת, כאשר חברת נטפים מובילה גם השנה את הרשימה.

את השנה החולפת סיכמה החברה - הפועלת בקיבוץ חצרים בדרום ועוסקת בפתרונות השקיה לחקלאות - עם מחזור מכירות של 3.2 מיליארד שקל.

במקום השני ברשימה נמצאת גם השנה יצרנית התערובות אמבר, הפועלת במספר קיבוצים ומושבים שיתופיים, כאשר אתריה המרכזיים הם בקיבוצים גן שמואל הצפוני ודביר הדרומי. את השנה החולפת סיכמה החברה עם מחזור מכירות של 2.08 מיליארד שקל, שיפור של 2.4% לעומת אשתקד.

במקום השלישי ברשימה נמצאת אבן קיסר, העוסקת בתשומות בנייה ותשתיות ופועלת בשדות ים. החברה סיימה את 2016 עם מחזור מכירות של 2.06 מיליארד שקל, שיפור של 6.5% לעומת אשתקד.

שינוי בהשוואה לשנה הקודמת ניתן לראות במקומה בדירוג של פלסן סאסא, הפועלת בתחום התעשיות הביטחוניות. החברה, היושבת בקיבוץ סאסא, טיפסה מהמקום התשיעי לשמיני, עם שיפור של 8.9% לעומת השנה שעברה, ומחזור מכירות של 1.09 מיליארד שקל.

שינוי משמעותי נוסף, היה זה של חברת מיטרוניקס, שטיפסה מהמקום ה-18 ברשימה למקום ה-22 עם שיפור של 18.8% במחזור המכירות.

על פי דן אנד ברדסטריט, הצמיחה של יצרנית המערכות האלקטרוניות מקיבוץ יזרעאל, משקפת את הפעילות הממוקדת ומוכוונת אסטרטגיה של החברה בכל הטריטוריות, עמידה בזמני אספקה של מוצרים, מערך שירות לקוחות זמין ומקצועי ותמיכה שיווקית ממוקדת בכל ערוצי המכירה.

אפרת שגב, סמנכ"לית פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט מסבירה כי "למרות הצמיחה המתונה שאפיינה השנה את החברות המובילות בתעשייה הקיבוצית, הן עדיין ממשיכות לשמור על יציבות בהכנסותיהן ולשמר את מעמדן כעמודי התווך של התעשייה בישראל".

שגב מוסיפה בהתייחסה לתעשיות אחרות בישראל כי "רבות מהחברות המובילות בתעשייה בכלל המשק הישראלי הן מענפי ההיי-טק, הפרמצבטיקה והתעשייה הביטחונית, בעוד שהמאפיין של החברות המובילות בתעשייה הקיבוצית הוא שהן מגיעות בעיקר מענפי התעשייה המסורתית", שגב מדגישה כי "ניתן למצוא בדירוג חברות אשר החלו כמפעלים בקיבוצים וכיום הן מובילות בינלאומיות בתחומן".

DUN?S 100 לשנת 2017 תעשיה קיבוצית
 DUN?S 100 לשנת 2017 תעשיה קיבוצית