כדאי לחכות: רכבי פנאי משפחתיים חדשים בדרך לארץ

חדש על הכביש: קיה וסיאט מרחיבות את היצע הדגמים שלה בשוק רכבי הפנאי שסוחף את עולם הרכב עם קרוסאוברים חדשים לחלוטין, אשר מתהדרים בעיצוב מרשים לצד שלל מערכות בטיחות וטכנולוגיה מתקדמות

 חדשות הרכב, קיה סטוניק/ צלום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, קיה סטוניק/ צלום: נט קאר שואו

מצטרפות חדשות לקטגוריה הרותחת של רכבי הפנאי הקומפקטיים הן סיאט שהציגה את ארונה וקיה מצדה שמגיעה למאבק עם סטוניק. אמנם סיאט בחרו להציג את ארונה בברצלונה, לפני ההצגה הרשמית בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש ספטמבר, אבל החליטו לשמור מעט קלפים בקופה.

יחד עם זאת, כן נוכל לספר לכם כי ארונה דומה לניסאן ג'וק בממדי האורך והגובה, אבל לא נוכל לספר לכם את אורך בסיס הגלגלים החשוב כל כך למרווח תא הנוסעים, כי סיאט שומרים את חשיפת המידע הזה למועד מאוחר יותר. לעומת זאת במקרה של יחידות ההנעה, אנשי החברה הספרדית היו מעט יותר נדיבים. ארונה תציע מנוע בנזין מוגדש בנפח ליטר, עם שתי רמות הספק, תשעים וחמישה ומאה וחמישה עשר כוחות סוס, לצד מנוע טורבו דיזל בנפח ליטר נקודה שש עם שתי רמות הספק המקבילות למנוע הבנזין.

בנוסף, ארונה תוצע גם עם מנוע בנזין חדש, לא נמסר באיזה נפח, עם יכולת השבתה אקטיבית של חלק מארבעת הצילינדרים שלו על מנת לחסוך דלק, אך יחד עם זאת המנוע יספק כאשר כל הצילינדרים שלו עובדים, מאה וחמישים כוחות סוס. ארונה תחל להימכר בארץ בסוף השנה הנוכחית, בואכה אלפיים ושמונה עשרה.

גם במקרה של קיה סטוניק, אנשי החברה בחרו לקמץ בינתיים בפרטים אודות המכונית, ולעומת זאת הרבו לתאר את חשיבות הקטגוריה בעתיד הקרוב של עולם הרכב האירופי. הם כן ציינו כי סטוניק תגיע עם היצע של ארבעה מנועים, בנזין מוגדש בנפח ליטר שיספק מאה ועשרים כוחות סוס, שני מנועי בנזין נוספים בנפח של ליטר נקודה עשרים וחמש או ליטר נקודה ארבע, ומנוע דיזל בנפח של ליטר נקודה שש.

נקודה מעניינת שיכולה להטריד את הלקוח הישראלי הפונציאלי היא שכל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית, מבלי לציין אפשרות לתיבת הילוכים אוטומטית מכל סוג שהוא. אבל תנו לנו להרגיע אתכם, הסבירות שתיבה אוטומטית לא תוצע בסטוניק, זהה לסבירות שירד עליכם שלג בחודש אוגוסט בתל אביב. המכונית שצפויה להגיע לאירופה בשליש האחרון של שנה זו, תשווק עם מערכות בטיחותיות כגון בלימה אוטונומית ומערכות זיהוי מתקדמות נוספות. לישראל צפויה סטוניק להגיע במהלך השנה הבאה ומעניין אם היא תשאיר את החותם המשמעותי שהותירה על השוק המקומי אחותה הגדולה, קיה ספורטאז'.