גוליבר מוכרת אחזקותיה בזרח לאנרגיה טקסס ולמרום אנרגיה

שותפות זרח חיפושי נפט וגז הודיעה כי גוליבר אנרג'י, המחזיקה באמצעות גינקו חיפושי נפט ב-100% מהשותף הכללי בזרח, מוכרת את מלוא אחזקותיה לאנרגיה טקסס (80%) ולמרום אנרגיה (20%)

שותפות זרח  חיפושי נפט וגז הודיעה הבוקר (א') לבורסה כי גוליבר אנרג'י, המחזיקה באמצעות גינקו חיפושי נפט ב-100% מהשותף הכללי בזרח, מוכרת את מלוא אחזקותיה לאנרגיה טקסס (80%) ולמרום אנרגיה (20%). העסקה מותנית במילוי אבני-דרך ואישור בעלי יחידות ההשתתפות בזרח.

על-פי ההודעה לבורסה, "בכוונת הרוכשים לרכוש באמצעות השותפות זכויות שבבעלותה של אנרגיה טקסס בשני פרויקטים לחיפושי נפט בלואיזיאנה, ארה"ב ובפרויקט נוסף במיסיסיפי, ארה"ב אשר אנרגיה טקסס מנהלת משא-ומתן לרכישת זכויות בו".

בנוסף לשני רישיונות שמחזיקה השותפות בדרום הארץ והיא מאמינה שניתן להפיק מהם מסחרית, תחזיק השותפות ב-4 או 5 פרויקטים.

עסקת הרכישה היא ב-200 אלף דולר במזומן ועד 12 מיליון דולר בתמלוגים מהשותף הכללי לגינקו, בהתאם להצלחת פיתוח נכסי השותפות. לטובת פיתוח הנכסים מתכוונות הרוכשות לגייס כסף בבורסה הישראלית, בסיבוב שבו גם הן ישקיעו.

אנרגיה טקסס (Energy Texas) היא בעלי ניסיון רב בחיפוש ופיתוח שדות גז ונפט בארה"ב, אפריקה, הים הצפוני, אמריקה הלטינית ובאגן מזרח התיכון. מייסדי החברה היו חלק בצוותים של נובל אנרג'י שהובילו את פיתוח שדות הגז שלחופי ישראל.

מרום אנרגיה היא חברה פרטית ישראל בבעלות יוסי לוי, המיועד לתפקיד מנכ"ל השותפות הכללית. לוי כיהן במשך 23 שנה כמנכ"ל נפטא וישראמקו, והוא בעל ניסיון במימון, רכישה, והפעלת שדות נפט וגז בישראל ובארה"ב. בין השאר היה חלק מהצוות שהוביל לגילוי מאגר תמר. על-פי ההסכם לרכישת זרח, לוי יוכל להעביר את זכויותיו בעיסקה לחברה משותפת שלו עם עו"ד יעקב כץ.

בהודעתן על העסקה מסרו הרוכשות כי הן מאמינות ש"ההאטה במחירי הנפט והגז שהחלה בשנת 2014, יצרה חלון הזדמנויות מרתק בתעשיית הנפט והגז. בשל אילוצים הנובעים בעיקר מירידה במחירי הנפט והגז, יש כיום בארה"ב הזדמנויות חיפוש איכותיות ופרויקטי פיתוח אטרקטיביים לגופים שיש באפשרותם מקורות זמינים להשקעה. בעוד מחירי המוצרים הינם ברמות שפל, עלויות השירותים לחיפוש ופיתוח גם כן ירדו באופן מהותי, מה שגורם לכך שפרויקטים רבים הינם כלכליים למרות המחירים הנמוכים כיום".

עוד נמסר מהחברות כי הן יבחנו הזדמנויות חיפוש ופיתוח נוספות בארה"ב, בעיקר באזורים יבשתיים בעלי תשתית הולכה של נפט וגז, במטרה לאתר פרויקטים שניתן לחפש בהם בעלויות נמוכות יחסית, ובמקרה של תגלית לייצר תזרים מזומנים לאורך זמן. "בדרך זו", מסרו החברות, "ניתן יהיה לספק למשקיעים בשותפות זרח תיק מגוון של פרויקטים איכותיים בעלי דרגות שונות של סיכון".

לדברי קולין סיקלר, אחד ממייסדי אנרגיה טקסס, המיועד לשמש כיו"ר מועצת המנהלים של השותף הכללי בזרח, "אנו מאמינים שהשליטה שלנו בשותף הכללי בשותפות זרח, והניסיון הרב שצברנו בתחום חיפושי הנפט והפקתו, תביא לכך שהשותפות תשתתף בעתיד במספר פרויקטים מעניינים ומאתגרים בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל ובארה"ב, דבר שעשוי להערכתנו להביא להצלחתה של השותפות בתחום".