שחקני הנוסטרו קיבלו בבנקים מינוף של 95% להנפקת תמר

גורם המעורה בפרטי ההנפקה אמר ל"גלובס": "הנוסטרו של הבנקים משתתפים בהנפקה, והמערכת עצמה העמידה אשראים נדיבים במיוחד לשחקני הנוסטרו הקטנים"

הנפקת הענק של "תמר" ממשיכה לרכז עניין, וגורם משמעותי שמשתתף בהנפקה הוא שחקני הנוסטרו, אותם יש לחלק לשני סוגים: שחקני הנוסטרו הכבדים של הבנקים ושחקני הנוסטרו הקטנים שמכונים לעתים "פליפרים".

שחקני הנוסטרו הגדולים שהם הבנקים נחשבים בהנפקות לאחת הידיים החזקות ביותר ולא רק, הנפקה ששחקני הנוסטרו האלה משתתפים בה נחשבת להנפקה יוקרתית במיוחד ולא בכדי.

שחקני הנוסטרו הקטנים בשוק שהם השחקנים הפרטיים נחשבים ליד חלשה שקונה בהנפקה ובימי המסחר הראשונים מוכרים את הסחורה בשוק כדי לסגור את המינוף שהם מקבלים מהבנקים, כך שבדרך-כלל הרווח שלהם הוא הנחת ההתחייבות המוקדמת שהם מקבלים מהחתמים. הסיפור הגדול של שחקני הנוסטרו האלה הוא רמת המינוף שהם מקבלים מהמערכת הבנקאית.

גורם מרכזי המעורה היטב בהנפקת האג"ח של תמר שמתקיימת בשעות אלה אמר ל"גלובס" כי ניכרת פעילות ערה של שחקני הנוסטרו שקיבלו לצורך ההשתתפות בהנפקה מינוף של 95%, כלומר הם מעמידים לבנקים בטוחה של 5 שקלים על כל 100 שקל שהם רוכשים בהנפקה. לשאלה עד כמה ערה פעילות הנוסטרואים הקטנים בהנפקה אמר הגורם "פעילות ערה באופן חריג לאור המינוף הגבוה שהם מקבלים מהבנקים" הגורם הוסיף כי מדובר בהנפקה מדורגת עם בטוחה מה שמאפשר למערכת הבנקאית להעמיד את האשראים האלה.