עובד הוועד הארצי של דיסקונט נאשם בשוחד והפרת אמונים

משה טטרו מואשם כי דרש מבעלים של חברת ביטוח שסיפק שירותים לדיסקונט לכסות עבורו חוב אישי בסך כ-196 אלף שקל, ואיים שאם לא יעשה כן - הוא יפסיק את התקשרות הבנק עמו

עובד ועד העובדים הארצי של בנק דיסקונט דרש מבעלים של חברת ביטוח שסיפק שירותים לבנק לכסות עבורו חוב אישי בסך כ-196 אלף שקל, ואיים שאם לא יעשה כן - הוא יפסיק את התקשרות הבנק עמו - כך עולה מכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) כנגד משה טטרו, חבר בוועד העובדים בבנק דיסקונט, בגין עבירת שוחד, מירמה והפרת אמונים.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד אפרת רותם, בחודש מארס 2016 נבחר טטרו כחבר בוועד העובדים הארצי של בנק דיסקונט ושימש בתפקיד מרכז פעולות הוועד. במסגרת תפקידו בוועד ריכז את כל הפעילות הקשורה לרווחת העובדים ובין היתר היה אחראי על קשר עם ספקים במגוון תחומים וכן עמד בראשה של ועדת ביטוח שהקים הוועד, אשר מטרתה הייתה לבחון הצעות לרכישת פוליסת ביטוח לטובת עובדי הבנק.

א.א - המתלונן בפרשה - הוא מנכ"ל סוכנות ביטוח מרוז, שנתנה שירות לעובדי בנק דיסקונט ב-20 השנים האחרונות וכן בתקופה הרלוונטית לכתב האישום. ההכנסה של סוכנות מרוז מהעבודה עם דיסקונט היא מיליוני שקלים בשנה ומהווה כשליש ממחזור ההכנסות השנתי שלה.

במסגרת תפקידו היה טטרו אחראי על קשרי העבודה השוטפים עם המתלונן, וכן הייתה לו השפעה רבה על המשך ההתקשרות העסקית של הוועד עם המתלונן.

על-פי האישום, עובר לשנת 2003 עבד טטרו כסוכן ביטוח, התקשר עם חברת הביטוח מנורה ומכר פוליסות ביטוח של מנורה בתמורה לקבלת עמלות מכירה. בהמשך הפסיק לעבוד כסוכן ביטוח, נאלץ להחזיר חלק מהעמלות שניתנו לו ביתר וצבר חוב למנורה, שעמד נכון לשנת 2016 על סך 310 אלף שקל, כולל ריבית והצמדה. בעקבות החוב פתחה מנורה בהליכים משפטיים נגד טטרו, במסגרתם הוטל עיקול על חשבונות הבנק שלו.

מעובדות כתב האישום עולה כי טטרו ניצל את מעמדו בבנק ואת יכולת ההשפעה שלו על המשך ההתקשרות העסקית של המתלונן עם הבנק, ובחודש יולי 2016 פנה אל המתלונן והתנה את המשך ההתקשרות העסקית של הבנק עימו, בכך שהמתלונן יישא בתשלום החוב לחברת מנורה.

נוסף על כך, נכתב באישום, הפעיל טטרו לחץ על המתלונן, בכך שאמר לו שאם לא יישא בתשלום החוב, יעביר הנאשם את הפעילות העסקית של הבנק לסוכן ביטוח אחר אשר מוכן לשאת בתשלום חובו.

המתלונן, אשר חשש למקור פרנסתו, יצר קשר עם נציגי חברת מנורה בחודשים יולי 2016-פברואר 2017 והתעניין בהסדר לגבי תשלום חובו של טטרו. בהמשך, ב-6 בפברואר השנה, העביר טטרו לחתימת המתלונן הסכם לסילוק חוב שבו מתחייב המתלונן לשאת בתשלום החוב שלו, בסך 196 אלף שקל. מיד לאחר מכן הגיש המתלונן תלונה במשטרת ישראל, ולא נשא בתשלום החוב.

"במעשיו המתוארים לעיל התנה הנאשם, שהינו עובד ציבור, שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, אף שלא נענה, וכן נהג אגב מילוי תפקידו בהפרת אמונים הפוגעת בתאגיד", נכתב באישום.