עקב חילופי קרקע עם קק"ל: 141 אלף חוכרים יירשמו כבעלים

בשורה לכ-141 בעלי נכסים על קרקע קק"ל ברחבי הארץ: הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה עסקת חילופי קרקעות בין קק"ל לבין המדינה בהיקף של כ-30 אלף דונם

קק"ל / צילום: איל יצהר
קק"ל / צילום: איל יצהר

בשורה לכ-141 בעלי נכסים על קרקע קק"ל ברחבי הארץ. הנהלת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) אישרה אתמול (ד') עסקת חילופי קרקעות בין הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) לבין המדינה בהיקף של כ-30 אלף דונם - כך דיווחה היום (ה') רמ"י.

במסגרת חילופי הקרקעות תעביר קק"ל למדינה קרקעות שבבעלותה ומנוהלים על-ידי רמ"י, במקומות שונים ברחבי הארץ, ובתמורה תעביר המדינה קרקע בנגב בשטח זהה לבעלות הקק"ל. בעקבות המהלך, יתאפשר כעת לרשום בטאבו, בבעלות מלאה, נכסים של כ-140 אלף חוכרים במקרקעי קק"ל, שלהם נכסים למגורים בבנייה רוויה או בנייה נמוכה בשטח של עד 280 מ"ר. העברת הבעלות היא חלק מהרפורמה ברמ"י שיישומה נמשך כבר שנים ארוכות.

על-פי ההסכם שנחתם בין רמ"י לקק"ל, מדובר על כ-2,161 דונם במרחב ירושלים הכוללים 13,377 יחידות דיור ; כ-2,978 דונם במרחב צפון הכוללים 9,700 יחידות דיור ; כ-9,711 דונם במרחב חיפה הכוללים 44,178 יחידות דיור; כ-6,679 דונם במרחב מרכז הכוללים 20,746 יחידות דיור; כ-8,125 דונם במרחב תל-אביב הכוללים 50,104 יחידות דיור ; כ-272 דונם במרחב דרום הכוללים 2,955 יחידות דיור. בסך-הכול מדובר על כ-30 אלף דונם וכ-141 אלף יחידות דיור.

מרמ"י נמסר היום כי "העברת בעלות בהיקף גדול זה היא פועל יוצא של עבודת מטה משותפת לאגף בעלות ורישום ברשות מקרקעי ישראל ולאגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים. רשות מקרקעי ישראל הודיעה לזכאים במכתב שנשלח בתחילת חודש מארס שנה זו על השינוי במעמדם.

לאחר אישור הנהלת הרשות, תפעל רשות מקרקעי ישראל לרישום הבעלות בטאבו בצורה מקוונת ובלא צורך בנקיטת פעולה מצד החוכרים".

עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר היום: "אחרי שנים של חוסר שוויון, יוכלו חוכרי קק"ל ליהנות מאותן הטבות שניתנו לחוכרים על קרקעות המדינה בעקבות הרפורמה במקרקעי ישראל. נמשיך לשמור על האינטרסים של הציבור ולקדם את השירות לטובת אזרחי ישראל". 

מקק"ל נמסר היום בעקבות אישור עסקת חילופי הקרקע כי "העסקה שאושרה אתמול, בה קק"ל מוסרת קרקעות מפותחות במרכזי ערים ומקבלת מהמדינה קרקע בנגב, מצטרפת לפעולות לחיזוק ופיתוח ההתיישבות בכל קצוות הארץ, במטרה להביא למעברם של מיליון תושבים נוספים לדרום ושל חצי מיליון תושבים חדשים לצפון".