לאחר שזינקה 36% בשנה: המלצת "תשואת שוק" לאלביט מערכות

האנליסטית אלה פריד השאירה את המלצתה למניה ללא שינוי והעניקה לה מחיר יעד של 420 שקל, הנמוך ב-5% ממחיר השוק הנוכחי

הקסדה החכמה IronVision של אלביט מערכות / צילום: אתר החברה
הקסדה החכמה IronVision של אלביט מערכות / צילום: אתר החברה

אל תמהרו לממש את מניות אלביט מערכות , מכיוון שהסקטור הביטחוני נהנה מרוח גבית - כך ממליצים היום בלאומי שוקי הון. האנליסטית הבכירה אלה פריד השאירה את המלצתה למניית אלביט ללא שינוי על "תשואת שוק", ואת מחיר היעד למניה על רמה של 420 שקל. מחיר היעד נמוך ממחיר השוק בכ-5%, לאחר שהמניה זינקה ב-36% במונחים דולריים בשנה האחרונה.

"זה זמן מצאנו את עצמנו רודפים אחרי מחיר המניה, שנעה בתיאום עם הסקטור הביטחוני", מודה פריד. "הסיבה לכך טמונה לא רק בסנטימנט, אלא גם בצמיחה של אלביט, שעדיין בולטת לטובה. מנגד, האיום העיקרי היה ונותר - בדומה לרוב היצואניות הישראליות - שער החליפין או תיסוף השקל, שמגודר להערכתנו עד סוף השנה".

אלביט מערכות, שנמצאת בשליטת מיקי פדרמן ובניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי של 5.2 מיליארד דולר. פריד כותבת בהמלצה כי היא מתבססת בעיקר על תפיסה חיובית של סקטור הביטחון, שצפוי לספק ביצועים יציבים בשנים הבאות, כאשר תמהיל המוצרים צפוי, להערכתה, להמשיך ולנוע לכיוון של מוצרים מתקדמים.

"תשואה של 8.5% בשנה - ריאלית"

היא מציינת שהסנטימנט בתחום חזק, על רקע היציבות, רמות המינוף הנמוכות, העמידות לרגולציה והתחזקות תקציבי הביטחון, גם אם במידה פחות דרמטית מהצפוי בינתיים. "בהנחת צמיחה של כ-5%, תשואה שנתית של 8.5% נראית ריאלית - חרף איומי הדולר, בייחוד על רקע הכניסה המאסיבית לתחום האימון והאימון הווירטואלי, שמייצבים את התזרים. נוסף על כך, בישראל אלביט מערכות עשויה להרוויח מהשינויים הצפויים בסיוע האמריקאי", כתבה פריד.

לעומת קבוצת ההשוואה, הכוללת את מובילות התעשייה האמריקאית, פריד מציינת ששולי ה-EBITDA של אלביט נמוכים ב-20% מהחציון. עם זאת, היא סבורה כי ההתכנסות של מכפילי החברה עם מובילות הסקטור מוצדקת.

לדבריה, למרות מיזוגים ורכישות אגרסיביים של רוב חברות הביטחון המובילות, שיעור הגידול בהכנסות החציוני שלהן עומד על 2.7% בשנה, מול כ-5% צמיחה שרשמה אלביט מערכות . היא מוסיפה כי אלביט היא חברה פרויקטאלית, ותוצאות הרבעונים שלה אינן מתפלגות בצורה אחידה. "נציין כי הנחנו צמיחה של 5% ברמה השנתית, כאשר לפי האינדיקציות הקיימות בשלב זה, איננו רואים סיבה לשנות את התחזית", הוסיפה פריד.