אלגומייזר רוכשת את חברת לינקיורי מהרצליה ב-11 מיליון דולר

לינקיורי הוקמה ב-2009 והיא מספקת פתרונות מוניטיזציה באמצעות תוכנה בפלטפורמות מחשבים, אינטרנט ומובייל ■ בנוסף החברה פועלת בתחום הפרסום באינטרנט הכולל פיתוח תוכנות פרודוקטיביות

נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר  / צילום: דני בראדון
נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר / צילום: דני בראדון

חברת התוכנה אלגומייזר  רוכשת את החברה הפרטית לינקיורי (Linkury) מהרצליה בעסקה של 11 מיליון דולר. אלגומייזר, שפעילה בשוק הפרסום באינטרנט, רוכשת את לינקיורי מידי מייסד החברה, נתנאל (נתי) נמדר, ושני שותפיו. נמדר ימשיך לנהל את החברה הנרכשת כחברה בת של אלגומייזר. מימון הרכישה בוצע באמצעות גיוס הון לאלגומייזר שהובילה קבוצת שרם-זילברמן, בדרך של השקעת הון בסך 7 מיליון שקל והלוואה של כ-32 מיליון שקל.

לפי הודעתה של אלגומייזר, לינקיורי הוקמה ב-2009 והיא מספקת פתרונות מוניטיזציה באמצעות תוכנה בפלטפורמות מחשבים, אינטרנט ומובייל. בנוסף החברה פועלת בתחום הפרסום באינטרנט הכולל פיתוח תוכנות פרודוקטיביות (B2B ו-B2C), שאותן הלקוח מוריד מהאינטרנט, והחברה מרוויחה בעקיפין מהכנסות פרסום הנובעות לשותפותיה - חברות החיפוש, שמפרסמות תוכן שיווקי באמצעות הפניית תעבורת גולשים.

לינקיורי עוסקת גם בתחום ה-RTB - קנייה אוטומטית פרוגרמטית של מדיה, בדגש על וידיאו, ופיתחה מערכת בתחום. מנתוני אלגומייזר עולה כי לינקיורי רשמה ב-2016 הכנסות של 72 מיליון שקל ורווח נקי של 12 מיליון שקל.

לדברי נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר, "אנו גאים ברכישה של Linkury ומאמינים כי נראה את פירותיה כבר ברבעונים הקרובים. בלינקיורי מצאנו צוות מדהים שהצליח במהירות שיא להפוך חברה, שהתעסקה בעבר בתחום סרגלי הכלים (אשר הלך ונגמר), לחברה מתקדמת עם מוצרים בני קיימא, עם צמיחה של מיליוני דולרים לשנה תוך שמירה על רווחיות גבוהה. העובדה המדהימה בלינקיורי הינה שהחברה ייצרה את כל הגידול הזה וההכנסות הגבוהות, בלי שגייסה כספים ממשקיעים חיצוניים מאז הקמתה ועד היום". בנד הוסיף כי "אנו צופים כי הרכישה תאיץ את הצמיחה באלגומייזר ותגדיל את המכירות באופן משמעותי". אלגומייזר נסחרת בת"א בשווי 98 מיליון שקל.