ניתוח בקליק: בקרוב - לקוח יוכל להתנתק מחברה במשלוח מייל

הצעת החוק של ח"כ יואל חסון, שעברה היום בקריאה שנייה ושלישית, תקל על צרכנים שכיום במקרים רבים עוברים מסכת התשה בבואם להתנתק משירותים ■ הקנס לעסקים שיפרו את החוק החדש - עד 22 אלף שקל

טלפנית / צילום: שאטרסטוק
טלפנית / צילום: שאטרסטוק

החל מעוד 4 חודשים - התנתקות מול חברות תתאפשר באמצעות משלוח מייל - כך קובעת הצעת חוק שעברה היום (ג') בקריאה שנייה ושלישית. 

הצעת החוק "ניתוק בקליק", שיזם ח"כ יואל חסון, תקל מאוד על צרכנים שבמקרים רבים עוברים היום מסכת התשה בבואם להתנתק משירותים, מסכת שכללה שיחות עם מחלקת שימור לקוחות, משלוח פקסים ועוד. 

החוק החדש קובע כי כל עסק יהיה מחויב לפרסם באופן בולט ושקוף את פרטי ההתקשרות לצורך בקשת ניתוק ולכלול בתוכם כתובת דואר אלקטרוני, כך שכל צרכן יוכל למעשה "לדלג" על נציגי השימור ולהתנתק באמצעות שיגור הודעה אחת פשוטה.

בנוסף, עסק המאפשר ללקוחותיו לבצע התקשרות באמצעות אתר האינטרנט שלו, יהיה מחויב לאפשר גם התנתקות באותה הדרך.

מרגע שליחת הודעת הניתוק יצטרך בעל העסק לסיים את ההתקשרות ולהפסיק ואת החיובים תוך 3 ימי עסקים באופן אוטומטי, אלא אם בפרק הזמן הזה הצליח לשכנע את הלקוח אחרת.

עסקים שיפרו את הוראות החוק החדש עלולים לקבל קנס של עד 22 אלף שקל לתאגיד. בעל עסק שימשיך לחייב לקוח למרות בקשת הניתוק יהיה חשוף לתביעת פיצויים ללא הוכחת נזק עד לגובה של 10,000 שקל.

ח"כ חסון מסר: "ניתוק בקליק הוא חוק שיעשה מהפך בעולם הצרכני, שיחסוך זמן יקר ועצבים מיותרים לאזרחים רבים. זאת סוג החקיקה שאני הכי מאמין בה: חקיקה שמגיעה מהשטח, מלמטה, בעקבות ניסיון ומצוקות של אנשים. 

"לאחר עבודה ארוכה, הצלחנו להעביר את החוק שהולך להגדיל את מרחב הבחירה והחזרת הכוח לידי הצרכנים. חוק זה גם ישפיע באופן ישיר על התחרות בין החברות, מה שיוביל להוזלות עתידיות והשפעה חיובית על כיס האזרח".