ספינת הדגל החדשה של אאודי: מכונית הפאר המתקדמת בעולם

אאודי חושפת לראשונה את ה- A8 החדשה שנחשבת למכונית הדגל של יצרנית רכבי הפאר הגרמנית: מדובר במכונית שמציבה רף חדש בתחום הנהיגה האוטונומית, ומצויידת בשלל מערכות חכמות ומתוחכמות שנועדו לשפר את איכות וחווית הנסיעה

חדשות הרכב, אאודי a8 / צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, אאודי a8 / צילום: נט קאר שואו

אאודי הגרמנית חשפה את מכונית הדגל שלה, איי שמונה, שעמוסה לעייפה במערכות אלקטרוניות, ובראשן מערכות נהיגה אוטונומיות. מערכת זו יכולה להחליף את הנהג בכבישים בעלי הפרדה ממשית בין כיווני הנסיעה במהירות של עד לשישים קמ"ש.

מערכת זו יודעת לנווט, להאיץ ולבלום, או בקיצור לקחת את המושכות באופן מלא, ולהשאיר את הנהג פנוי לבצע את כל המטלות הרגילות, נו אתם יודעים, לסמס או לראות את כל הסרטונים ששלחו לכם בווטסאפ, רק שהפעם ניתן לעשות זאת באופן בטוח.

באאודי לא שוכחים לציין כי יכולות המכונית אמנם ישחררו את הנהג לפעולות אוטונומיות שאינן קשורות לנהיגה, אך כל זה יהיה כפוף לחוק של אותה מדינה, או למיטב ידיעתנו, אינו חוקי באף מדינה, כולל בארץ מוצאה של איי שמונה, גרמניה. אלא שכאן צריך לשים כוכבית גדולה סביב הנושא, משום שבאתר אוטוקאר הבריטי צוטט בכיר באאודי, פטר פרום, כי גרמניה ככל הנראה תאפשר למכוניות אוטונומיות דרגה שלוש כמו איי שמונה, לנסוע באופן אוטונומי מלא בכבישים מסוימים במדינה.

זאת ועוד, פרום מוסיף ואומר כי בעת נסיעה אוטונומית באזורים המורשים, האחריות המשפטית לפעולת המכונית תהיה על אאודי, ולא על המשתמש. גם אם מדובר במשאלת לב של אאודי ולא אישור ממקור ממשלתי רשמי, עדיין זו הצהרה מעניינת ביותר.

האמת היא, שאאודי איי שמונה החדשה גם לא באמת צריכה אתכם במושב הנהג, כי היא יכולה לצאת ולהיכנס מהחניה לבדה, באמצעות האפליקציה של המכונית. בעזרתה ניתן גם לעזור ולמצוא את המכונית במקרה ויגנבו אותה, אך לעת עתה נדמה כי לא ברור מה יקרה אם האקרים יצליחו לפרוץ אליה דרך המכשיר הסלולרי או שתוך כדי תמרון חנייה שכזה פשוט לא תהיה קליטה סלולארית. ועדיין לא דיברנו על מערכת המתלים הסופר מתוחכמת שיודעת לזהות את מצב הכביש, ולהתאים כל גלגל בנפרד ועוד לא מעט מערכות מתוחכמות כאלו ואחרות. לארץ אמורה להגיע אודי איי שמונה החדשה ברבעון הראשון של שנה הבאה, עדיין ללא תג מחיר. ותנו לנו לנחש, בישראל המערכות האוטונומית לא יורשו לעבוד באופן חוקי, רק שתכלס, הן לא יפסיקו לעבוד הלכה למעשה... ומה עם מנועים ומכלולי הנעה אחרים? תודו שזה פתאום נשמע כל כך מיושן אחרי כל טכנולוגיית המדע בדיוני הזו.