גאדג'טים: לפטופ של אסוס מסדרת זנבוק - מעוצב, דק ולא יקר

משתמשים עם דרישות לא גבוהות, המחפשים לפטופ במשקל סביר וחומרה טובה עם תג מחיר לא מפוצץ, דגם UX330U בהחלט יצליח לספק אותם

מבחר הלפטופים הקיים בשוק רב, אבל ניסיון למצוא מכשיר שיענה על רוב הדרישות של המשתמש הממוצע וגם לא יגיע לרמת מחיר דמיונית, הוא לא דבר פשוט. דגם ה-UX330U מסדרת הזנבוק של אסוס, הוא ניסיון של החברה להציע ללקוח לפטופ, שיאפשר לו ליהנות מכל העולמות.

עיצוב: העיצוב של הזנבוק בולט בצורה חיובית לעומת לפטופים רבים אחרים בשוק. כל מי שנתקל בו התלהב מהעיצוב (למרות שלא מדובר בשינוי עיצובי מהדגמים הקודמים). מדובר בלפטופ העשוי אלומיניום ומגיע בצבע אפור-כסוף עם חריטות בצורת עיגול בחזית שלו. השוליים מסביב למסך לא עבים במיוחד, כך שהתוצאה היא מחשב שנעים להסתכל עליו. גם מבחינת משקל - 1.2 ק"ג, משקל בהחלט סביר עבור התניידות קבועה בתיק הגב.

מסך: לזנבוק UX330U יש מסך 13.3 אינץ' ברזולוציית QHD שהיא 3200 על 1800 פיקסלים עם צפיפות פיקסלים של 276ppi. מדובר במסך בגוון מט היודע להתמודד עם אור שמש ישיר. התאורה האחורית יחסית חזקה, כאשר אסוס שילבה בלפטופ הזה שתי טכנולוגיות שלה הבאות לשפר את איכות התמונה: Splendid ו-Tru2Life. הטכנולוגיות האלו משפרות את גוון הצבעים והחדות. הגדרות חיישן התצוגה האוטומטי עשו עבודה בינונית, ומהר מאוד נטרלנו את החיישן, כי התאורה הייתה נמוכה מדי לטעמי.

מערכת הפעלה: ה-UX330U מגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10. אין הרבה הפתעות בתחום הזה. מה שכן כדאי לדעת, שאסוס כהרגלה דוחסת למחשב שלה המון המון תוכנות צד שלישי, במטרה להרוויח כסף מהן. התוצאה היא שצריך לשבת זמן מסוים מול המחשב ולהסיר את כל התוכנות האלו, אחרת סתם תגלו שבזבזתם נפח אחסון ובעיקר הכבדתם על המחשב.

חומרה: הזנבוק UX330U אותו בדקנו, מגיע עם חומרה הכוללת מעבד אינטל i5 דור שביעי במהירות 2.5 ג'יגה הרץ, 8 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון פנימי 256 ג'יגה מסוג SSD וכרטיס גרפי של אינטל. כל אלו הופכים את הלפטופ הזה למוצלח עבור משתמשים עם דרישות לא גבוהות מהמחשב שלהם. במהלך השימוש שלנו, לא נתקלנו בבעיות איטיות. התגובה הייתה חלקה, אבל פעמים רבות שומעים את המאוורר עובד. כמו כן, 8 ג'יגה זיכרון עבודה לא בטוח יספיקו לכל אחד. מבחינת חיבורים, יש כאן שתי כניסות USB 3.0, כניסת USB-C, מיקרו HDMI וגם קורא כרטיסי זיכרון SD וכניסת אוזניות. אומנם המחשב לא כולל מחבר LAN, אבל אסוס מצרפת מתאם מהסוג הזה בתוך הערכה.

רמקולים: אסוס דאגה לשלב ב-UX330U רמקולים תוצרת הרמן/קרדון. הרמקולים עושים את העבודה, איכות הצליל טובה, הבאסים מורגשים, וכיף לראות במחשב סרטים או להאזין למוזיקה. למרות האיכות הטובה שלהם, עדיין כדאי שתשמרו את האוזניות בקרבתכם.

מקלדת ועכבר: בעוד שהמקלדת נוחה לשימוש, עם כפתורים רכים ותאורה אחורית, אסוס נופלת במשטח העכבר. הוא פשוט לא נוח לשימוש, התחושה שהוא לא מדייק ופשוט קשה להשתמש בו. אנחנו בחרנו לעבוד רוב הזמן עם עכבר חיצוני.

סוללה: לא התרשמנו מזמן הסוללה של הזנבוק, הוא עומד על כ-4 שעות, כאשר מפעילים את המחשב בהגדרות ביצועים גבוהים, תאורה גבוהה, תאורה אחורית במקלדת, WiFi וכמובן שימוש בדפדפן כרום ולא ב-Edge. מה שטוב הוא שהמטען של אסוס לא גדול או כבד במיוחד, כך לפחות ניתן לקחת אותו ליום עבודה ארוך מחוץ למשרד.

בשורה התחתונה, משתמשים עם דרישות לא גבוהות, המחפשים לפטופ במשקל סביר וחומרה טובה עם תג מחיר לא מפוצץ, הזנבוק UX330U בהחלט יצליח לענות על הדרישות האלו.

מחיר: 3,700 שקל

ציון: 8.5

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.