דאבל שני רצוף למקאן: הפרסומת הכי אהובה והכי זכורה השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת למזגני טורנדו היא הפרסומת הזכורה ביותר ■ הפרסומת של yes ("קיץ קטסטרופ") לא שודרה השבוע אך נבחרה לפרסומת האהובה ■ הפרסומת המושקעת ביותר השבוע: בזק אינטרנט

קמפיין טורנדו / צילום: מסך
קמפיין טורנדו / צילום: מסך

גם השבוע מחזיקות פרסומות של משרד הפרסום מקאן תל-אביב בראש דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות. הפרסומת ל-yes ("קיץ קטסטרוף") אמנם לא שודרה השבוע, ורק אתמול (ד') עלתה לאוויר פרסומת חדשה של המותג, ובכל זאת הציבור ממשיך לאהוב אותה. הפרסומת מובילה את דירוג האהובות, אך עם שיעורי אהדה הנמוכים ב-13% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות - שעומד כעת על 23.9%.

בדרך-כלל קיים פער גדול בין פרסומת או שתיים המובילות את דירוג האהובות, אך הפעם מתברר יש צבר של פרסומות הזוכות לשיעורי אהדה גבוהים, למשל הפרסומת ל-9 מיליון בכיכובה של שני כהן, שאפשר לספור על כף-יד אחת את מספר הפעמים שבהן הפרסומות שלה שודרו ולא התמקמו במקום הראשון בדירוג האהובות; הפרסומת לסלקום בכיכובו של אודי כגן; והפרסומת לטורנדו.

הפרסומת למזגני טורנדו היא גם הפרסומת הזכורה ביותר השבוע. מאחר שיש כמה פרסומות של המותג באוויר, יצוין כי מדובר בפרסומת שבה רותם סלע מפעילה את המזגן בשלט רחוק עוד כשהיא בדרך לביתה - ואז נוזפת בשאר מכשירי החשמל שאינם פועלים כך. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים בכ-4% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 6.6%.

הקמפיין של בזק אינטרנט, באמצעות אדלר-חומסקי, הוא הקמפיין המושקע ביותר השבוע מבחינה כספית. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בקמפיין הושקעו כ-2.3 מיליון דולר במחירי מחירון. בשבוע שעבר היה הקמפיין של סלקום TV המושקע ביותר, עם היקף השקעה של כ-1.2 מיליון דולר במחירי מחירון.

עוד עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך מזה שפורסם לפני שבוע, ועומד על 619 לעומת 634 לפני שבוע. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך מזה שהושקע לפני שבוע, ועומד על כ-57.7 מיליון דולר לעומת 59 מיליון דולר.

קמפיין
 קמפיין

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות