גאדג'טים: OnePlus 5 - סמארטפון דגל מוצלח ב-2,700 שקל

לסמארטפון יש חסרונות ברורים: מצלמה לא באיכות של דגמי דגל, אי עמידות למים, היעדר כרטיס זיכרון וטעינה אלחוטית. מצד שני, יש לו מסך נהדר, עיצוב מרשים, חומרה חזקה, סוללה טובה וטעינה סופר מהירה

המכירה הרשמית של הסמארטפון הסיני OnePlus 5 תתחיל בישראל השבוע (על-ידי היבואן סי דאטה). הסמארטפונים של OnePlus נהנים באופן קבוע מבאזז תקשורתי באתרי הטכנולוגיה ומקהל מעריצים נאמן. דגם 5 של החברה הושק במדינות שונות בסוף חודש יוני והוא נהנה מביקורות חיוביות, ההופכות אותו למסקרן מאוד עבור צרכנים הרוצים לשדרג את דגמי ה-OnePlus הקודמים. הפעם בחברה הסינית החליטו לשים דגש על המצלמה ועל שתי העדשות המשולבות איתה.

עיצוב: ה-OnePlus 5 הוא מכשיר דק (7.3 מ"מ), נקי, שפשוט נעים להחזיק אותו ביד (משקל של 153 גרם), הוא נראה דומה מאוד לאייפון וזה קצת חבל (מה קרה לחדשנות בעיצוב?). הסמארטפון עשוי כולו ממתכת והוא נראה טוב בצבע אפור עם הפסים בחלקים העליונים והתחתונים. זה מכשיר שיראה טוב על שולחן בית הקפה.

מסך: מכשיר דגל בשנת 2017 אשר לא מגיע עם מסך ברזולוציית QuadHD, נחשב בדרך כלל כדבר תמוה. ב-OnePlus התעקשו להישאר עם רזולוציית Full HD הפועלת על גבי מסך 5.5 אינץ' עם צפיפות פיקסלים של 401ppi, טכנולוגיית Optic AMOLED וזכוכית מסוג גורילה גלאס 5. למרבה הפלא, המסך לא מאכזב בכלל ויש גם אפשרות למצב אוטומטי לצפייה נוחה בלילה. מצב בו האור הכחול מופחת.

רמת התאורה האחורית חזקה מאוד, ואין בעיה להשתמש במכשיר באור שמש ישיר, רק חבל שחיישן התאורה האוטומטי לא מוצלח. ל-OnePlus 5 אין אופציית Always On. זו יודעת להציג את ההתראות ואת השעה כאשר המסך כבוי. מה שכן, אם מרימים את המכשיר מהשולחן, מקבלים הצצה מהירה על סוגי ההתראות השונות שהתקבלו, מבלי שהמסך עצמו נדלק (בתצוגת שחור לבן המבזבזת פחות סוללה).

בתחתית המסך ממוקם על גבי כפתור הבית קורא טביעות האצבע. מדובר בסורק סופר מהיר, שפשוט גרם לנו כמה פעמים לבדוק שהוא אכן עובד.

ממשק: OnePlus שומרת על החוויה הנקייה של אנדרואיד נוגט (7.1.1), כאשר הממשק הביתי שלה - OxygenOS לא מפריע יותר מדי. הוא מציע גלריית תמונות אשר הלוגו דומה מדי לזה של בנק לאומי, אפליקציית קהילה וגם אפשרות לצילום מסך נגלל. מה שאומר שאפשר לצלם בקלות עמוד אינטרנט שלם או מסמך ארוך. הדבר מתבצע בלחיצת כפתור בודדת.

חומרה: ל-OnePlus 5 יש שתי גרסאות: 6 ג'יגה זיכרון עבודה (מסוג LPDDR4X) עם נפח אחסון של 64 ג'יגה או 8 ג'יגה זיכרון עם 128 ג'יגה. שתי הגרסאות כוללות מעבד 8 ליבות מסוג סנפדרגון 835, הקיים היום גם במכשירי דגל של יצרניות אחרות בשוק. מה שחסר כאן זה אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון, במקום זה יש אפשרות לשני כרטיסי סים. בגדול מדובר בסמארטפון מהיר מאוד, שלא מאכזב בכלל בפעולות שלו.

OnePlus הם בין הבודדים בשוק (פרט ל-S8 של סמסונג), שכוללים את התקן בלוטות' 5.0. זה מאפשר בדרך כלל חיבור לשני רמקולים בו זמנית. משום מה האופציה הזו לא עבדה לנו. ב-OnePlus גם לא שכחו להשאיר את מחבר האוזניות - 3.5 מ"מ.

מצלמה: OnePlus מייחסת חשיבות רבה למצלמה שלה, היא אפילו דאגה להזכיר את העדשה הכפולה על גבי דפנות האריזה (Dual Camera. Clearer Photos). ב-OnePlus בחרו להשתמש בעדשה הכפולה עבור השימוש בזום ויש גם אפשרות לצילום תמונות עם עומק שדה (בוקה). המצלמות הקדמיות כוללות עדשה עם 16 מגה פיקסל (חיישן IMX398 של סוני) ומפתח צמצם f1.7. העדשה השנייה היא 20 מגה פיקסל (חיישן IMX350 של סוני) עם מפתח צמצם פחות טוב של f2.6. יש אפשרות לבצע זום כפול 2 בזכות העדשות. הזום האופטי מגיע אומנם רק עד 1.6, אבל צריך לבצע לחיצה ארוכה ולגרור את הסמן הידני בשביל הדיוק הזה בזום. זה ממש לא נוח, לכן האופציה של זום כפול 2 כברירת מחדל הגיונית יותר.

ביצועי הזום האופטי בינוניים, כאשר העצמים יוצאים מעט מגורענים. מבחינת איכות התמונות, באור יום בחוץ התמונות טובות מאוד, אבל לא מצוינות. זה לא התמונות החדות שמכשירי דגל אחרים מצליחים לספק. מהירות התגובה של המצלמה גם כן טובה, וניתן לצלם איתה בקלות ילדים שזזים מהר. הבעיה עם התמונות זה התוצאות במקומות סגורים (אפילו שמדובר במפתח צמצם עם נתונים מבטיחים), הגירעון מופיע בצורה ברורה. מצלמת הסלפי כוללת חיישן 16 מגה פיקסל (חייישן IMX371) ומפתח צמצם f2.0. גם כאן באור יום הסלפי טוב, במקומות סגורים, הרבה הרבה פחות.

סוללה: הסוללה הפגינה ביצועים טובים, בשעות הלילה היא עמדה על אזור ה-30%. מה שאומר, שאין צורך לדאוג לטעינה במהלך היום. קיבולת הסוללה עומדת על 3000 מיליאמפר/שעה. ל-OnePlus יש טכנולוגיית טעינה מהירה מתוצרתה בשם Dash. זו מהירה מאוד ומצליחה לטעון 28% אנרגיה מהסוללה בתוך רבע שעה ו-57% בתוך חצי שעה. לעומת דגמים מתחרים בשוק, זה ממש מהיר. מחבר הטעינה הוא מסוג USB-C, אותו כבר אפשר למצוא ברוב הסמארטפונים החדשים מהשנה האחרונה.

בשורה התחתונה, מחירו של ה-OnePlus 5 הוא לא זול, אבל הוא נמכר במחיר נמוך או דומה לדגמי דגל אחרים. יש לו חסרונות ברורים, מצלמה לא באיכות של דגמי דגל, אי עמידות למים, היעדר כרטיס זיכרון וטעינה אלחוטית. מצד שני, יש לו מסך נהדר, עיצוב מרשים, חומרה חזקה, סוללה טובה וטעינה סופר מהירה. אם אתם מתכננים לשדרג את הסמארטפון, ה-OnePlus 5 הוא מכשיר שצריך להופיע ברשימה שלכם.

מחיר: 2,700 שקל לגרסת ה-64 ג'יגה ו-3,000 שקל לגרסת ה-128 ג'יגה (יבואן רשמי סי דאטה)

ציון: 8.5

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.