הפיטורים באמיליה קוסמטיקס: הסתיימה השביתה בחברה

(עדכון) - ההנהלה והעובדים הסכימו למו"מ מזורז, העובדים יחזרו לעבודה החל ממחר בבוקר ■ ההנהלה התחייבה כי העובדים יקבלו מענק של 2,500 שקל

אמיליה קוסמטיקס / צילום: דוברות ההסתדרות
אמיליה קוסמטיקס / צילום: דוברות ההסתדרות

הסתיימה השביתה במפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם. בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ולאחר מגעים אינטנסיביים שנוהלו בין ההסתדרות לבין הנהלת אמיליה קוסמטיקס בתיווכו של ארמונד לנקרי, יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, הושגו הבנות חדשות המאפשרות את סיום השביתה ואת חזרתם של עובדי המפעל בירוחם לעבודה סדירה ומלאה החל ממחר (ה') בבוקר.

כחלק מההבנות שהושגו, הצדדים הסכימו למשא-ומתן מזורז החל מהשבוע הבא, על רקע התחייבות משותפת לחתום על הסכם עבודה חדש בחברה, לא יאוחר מהשבוע האחרון של חודש אוגוסט 2017. עד לגיבוש ההסכמות הסופיות שיעוגנו בהסכם קיבוצי חדש, הנהלת החברה הביעה את התחייבותה לקיים ולשלם את כל שווי פעילויות הרווחה של השנים 2016-2017. עוד התחייבה ההנהלה כי כל העובדים תחת ההסכם הקיבוצי יקבלו מענק בסך 2,500 שקל שישולם לעובדים בשכר חודש אוגוסט.

מוקדם יותר היום, מאות מעובדי המפעל, ולצדם חברי ועדים ותושבים מהאזור, הפגינו הבוקר בצומת ירוחם, כחלק מהמאבק נגד הנהלת המפעל שסגרה את שעריו ומאיימת לפטר את 300 העובדים. משא-ומתן שנערך אל תוך הלילה, בהובלת יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי, עם הנהלת מפעל אמיליה קוסמטיקס - לא הניב תוצאות.

מוועד העובדים נמסר כי "צעדי המחאה יימשכו ויוחרפו, עד אשר הנהלת אמיליה קוסמטיקס תואיל לשוב לשולחן הדיונים ולקדם באופן ענייני את המשא-ומתן להסכם קיבוצי חדש לעובדי המפעל, אשר יאפשר את המשך הפעלתו".

מפעל אמיליה קוסמטיקס מייצר מוצרי טואלטיקה ובישום הנמכרים ברשתות השיווק השונות. הוא ממוקם במועצה המקומית ירוחם, והוא חלק מקבוצת אמיליה פיתוח הנמצאת בשליטתו של איש העסקים עודד פלר.

במפעל מועסקים כאמור כ-300 עובדים תושבי האזור (כ-85% מהם נשים), והוא מהווה את אחד ממקורות הפרנסה העיקריים עבור תושבי ירוחם ודימונה.

למרות שבעבר נקלעה החברה לקשיים וביקשה לבצע גל פיטורים, כיום החברה רווחית, ועל-פי דיווחים לבורסה, ברבעון הראשון של השנה הרווח הנקי שלה זינק ב-370%.