ירידה של 43% ברווחי אבן קיסר - הסתכמו ב-14.5 מיליון דולר

המנכ"ל רענן זילברמן: "מכירות החברה ברבעון תאמו את ציפיותינו, אך עלינו להמשיך לעבוד קשה על מנת למצות במלואן את ההזדמנויות לרווחיות שעומדות בפנינו"

חברת אבן קיסר  דיווחה היום (ד') על תוצאותיה ברבעון השני של השנה. החברה מקיבוץ שדות ים, העוסקת בייצור משטחי קוורץ, רשמה גידול של 4.6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 149 מיליון דולר, בעיקר עקב שיפור בפעילות בארה"ב וקנדה.

עלייה במחיר של חומר גלם (פוליאסטר) ותפוקת ייצור נמוכה (בעיקר על רקע התחלת ייצור של מוצרים חדשים), לצד גידול בהוצאות שיווק ומכירה ושינויים בשערי החליפין של מטבעות, הביאו לירידה של 38% ברווח התפעולי של החברה לרמה של 19.3 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 14.5 מיליון דולר ברבעון, 42 סנט למניה, ירידה של 43% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם (על בסיס Non-Gaap ) למניה עמד על 49 סנט, נמוך ב-5 סנט מצפי האנליסטים. מניית אבן קיסר, הנסחרת בנאסד"ק, רשמה עלייה של 21% מתחילת השנה ושוויה של החברה הגיע ל-1.2 מיליארד דולר.

התחזית ל-2017 לא משתנה

הנהלת החברה חזרה על תחזית ההכנסות שלה ל-2017, העומדת על 580-595 מיליון דולר, ורווח תפעולי תזרימי (EBITDA ) של 119-126 מיליון דולר. במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה כי סמנכ"ל הכספים שלה, יעיר אורבוך, הודיע על כוונתו לפרוש בינואר 2018.

רענן זילברמן, מנכ"ל החברה, התייחס לתוצאות הרבעון ואמר כי "מכירות החברה ברבעון תאמו את ציפיותינו, אך עלינו להמשיך לעבוד קשה על מנת למצות במלואן את ההזדמנויות לרווחיות שעומדות בפנינו. אנו בטוחים ביכולתנו להתמודד עם האתגרים, ולאור ביצועינו במחצית הראשונה של השנה, אנו סבורים כי נעמוד ביעדים שקבענו ל-2017".

בקופת החברה היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-130 מיליון דולר והונה העצמי הסתכם בכ-467 מיליון דולר. לפני כשנה הודיעה קרן הפרייבט אקוויטי טנא, שמוביל אריאל הלפרין, כי היא חוזרת להשקעה בחברה ורוכשת מיליון מניות אבן קיסר, המהוות 2.9% מהון המניות של החברה, מידי בעל המניות הגדול בחברה, קיבוץ שדות ים, תמורת 43.5 מיליון דולר. הקיבוץ ירד בעקבותיה להחזקה של פחות מ-30% מהון המניות של אבן קיסר. במסגרת ההסכם בין הקיבוץ לבין הקרן, קיבלה טנא מהקיבוץ אופציה לרכישת עוד 5.7% ממניות החברה תוך חמש שנים.

קרן טנא נכנסה להשקעה ראשונה באבן קיסר בשנת 2006 והובילה את החברה להנפקה לפני כחמש וחצי שנים לפי שווי של 330 מיליון דולר. בשנים שלאחר ההנפקה נסקה המניה ושוויה של החברה הגיע בשיא לפני כשנתיים לכ-2.5 מיליארד דולר. ב-2013 טנא יצאה ממנה, כאשר 39 מיליון הדולר שהקרן השקיעה בה, צמחו לאקזיט מרשים של 186 מיליון דולר.