איקיוטק: כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד בן אופק ועו"ד קוריס

הפרקליטות הודיעה לשניים כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע

בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני
בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני

"מסע הגבייה" הידוע לשמצה של ספקית התוכן לסלולר, איקיוטק, והפיאסקו שהגיע בעקבותיו - שכלל דיונים בכנסת וחקירה פלילית - הגיע לשלב כתבי האישום, בכפוף לשימוע.

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הודיעה לבן אופק ועו"ד נועם קוריס כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. השניים חשודים בביצוע עבירות במיליוני שקלים כלפי עשרות אלפי מתלוננים במסגרת פרשת איקיוטק.

פרשת איקיוטק החלה עם שליחת הודעת דרישת תשלום מעורכי דין שונים שייצגו את החברה והחברות הקשורות אליה לכ-100 אלף "לקוחות". ההודעות נוסחו בלשון חריפה ומאיימת. רבים מבין הלקוחות שזכו לקבל מכתבים אלה טוענים כי מעולם לא נרשמו לשירות.

חלק מהחשדות בפרשה נחשפו בתוכנית "צינור לילה" בערוץ 10. המחאה נגד איקיוטק החלה ברשתות החברתיות, זכתה להד תקשורתי רב ואף עלתה על סדר היום של ועדת הכלכלה בכנסת. בהמשך החלה המשטרה בחקירה פלילית, במסגרתה נחקר מנכ"ל איקיוטק, בן אופק על-ידי חוקרי מפלג הונאה במחוז תל-אביב של משטרת ישראל, בחשד לגניבה, מירמה ועבירות נוספות. יחד עם אופק נחקר גם עורך דינה של החברה לשעבר, נועם קוריס. 

על-פי כתב החשדות שנשלח אל השניים, אופק כיהן כבעלים ומנכ"ל של חברת במרום הפקות 2004 בע"מ; וקוריס שימש כעורך הדין, בין היתר, של בן ושל חברת במרום. חברת במרום סיפקה שירותי תוכן ללקוחות ובהם שירות אודישנים. במסגרת זו הועברו מסרונים ללקוחות ובהם מידע על אודישנים המתקיימים על-ידי חברות הפקה שונות ברחבי הארץ. בשנת 2013, החל אופק, בעזרתו של קוריס, בנקיטת הליכים משפטיים שונים לגביית חובות של לקוחות. לשניים ניתנה אפשרות בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע, ככל שיחפצו בכך, בפני פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי) בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם.

חברת איקיוטק שירותי תוכן אינה פעילה כיום ונמצאת בהליך של פירוק באמצעות עו"ד אוריאל זעירא וביוזמת עו"ד אופיר לב המיצג את הנושים. הליך הפירוק הוא תוצאה של חובות שלא שילמה איקיוטק עבור הפסדיה בכל ההליכים המשפטיים. גם כיום ממשיכה חברת במרום, תחת אותה הבעלות, לפתוח תיקים ותביעות נגד חייבים לכאורה (תחת השמות במרום הפקות ושמות נוספים כמו או אמ.סי ניהול, אקסטרז ותגליות). למשרדו של עו"ד לב מגיעים תיקים חדשים כאלה מדי יום.

בפרקליטות מציינים כי מדובר בתיק בעל היקף גדול ומורכבות ראייתית רבה, אשר נשלח למספר השלמות חקירה והעלה שאלות משפטיות שנידונו במהלך החקירה בבית המשפט.