חברת ה-IR האינטרנטית של אוסטשינסקי תנפיק בארה"ב

שווי השוק של ניו ליפ, הנושאת הערת "עסק חי", יגיע לאחר ההנפקה לעד 375 אלף דולר ■ אוסטשינסקי כיהן בעבר כמנכ"ל הכשרה ביטוח

יצחק אוסטשינסקי / צילום: תמר מצפי
יצחק אוסטשינסקי / צילום: תמר מצפי

על רקע האווירה החיובית בשוק ההנפקות הראשוניות בארה"ב, מיני-הנפקה ישראלית נמצאת בדרכה לוול סטריט: חברת New Leap, המספקת שירותי אונליין של קשרי משקיעים לחברות מארה"ב ומקשרת ביניהן לבין משקיעים זרים, מבקשת להפוך לציבורית באמצעות הנפקה ורישום למסחר מעבר לדלפק (OTC).

ניו ליפ הוקמה רק לפני כחודשיים, וכיום יש בה עובד אחד, המשמש מנכ"ל וסמנכ"ל כספים, שהוא גם המייסד ובעל המניות היחיד בחברה, יצחק אוסטשינסקי (65). אוסטשינסקי היה בעברו מנכ"ל חברת הכשרה ביטוח (תפקיד שממנו פרש ב-2005 על רקע חילוקי דעות מקצועיים), וקודם לכן כיהן כמנהל אגף הביטוח האלמנטרי בחברת סהר, שמוזגה לתוך קבוצת הראל.

על פי התשקיף של ניו ליפ, "אוסטשינסקי הוא בעל ניסיון משמעותי בניהול, שיווק, פיתוח עסקי והשקעות".

עוד נכתב בתשקיף כי אוסטשינסקי הוביל קבוצת משקיעים בשלוש השקעות שונות בחברות סטארט-אפ בתחום הביוטכנולוגיה והמכשור הרפואי בישראל. בחמש השנים האחרונות, אוסטשינסקי שימש יועץ עצמאי ודירקטור בחברת Crowd 4 Seeds.

"ההנפקה תגביר המודעות לחברה"

אוסטשינסקי משקיע כיום כ-10 שעות עבודה בשבוע בחברת ניו ליפ, ומחויב להקדיש מספר שעות דומה או גדול יותר בהמשך. לפי התכנון, ניו ליפ תנפיק עד 6 מיליון מניות, במחיר מניה של 2.5 סנטים בלבד. נוסף על כך, אוסטשינסקי יוכל למכור עד מיליון מניות באותו מחיר. בסך הכל, במקרה של הנפקה של כל המניות המתוכננות, שווי השוק של ניו ליפ יגיע ל-375 אלף דולר, והחזקתו של אוסטשינסקי תעמוד על מחצית מהחברה, בשווי של כ-188 אלף דולר.

רצונה של ניו ליפ להפוך לחברה ציבורית מוסבר בכך שמהלך כזה יעזור לה למשוך כספים למימון הפיתוח וההתרחבות שלה. "משקיעים רבים מעדיפים להשקיע בחברות ציבוריות בשל התפיסה שחברות ציבוריות מציעות נזילות גבוהה יותר. סיבה נוספת היא להגביר את המודעות בציבור לחברה", נכתב בתשקיף. להערכת ניו ליפ, העלויות שלה כחברה ציבורית יגיעו לכ-25 אלף דולר בשנה.

ניו ליפ מציעה לחברות פרטיות וציבוריות בארה"ב חשיפה למשקיעים פוטנציאליים שמגיעים מחוץ לארה"ב. "משקיעים פוטנציאליים יוכלו להקליק על כל חברה שהם רוצים לדעת עליה יותר, ולקבל גישה למידע שיווקי ולדיווחים פיננסיים ומשפטיים שלה", נכתב בתשקיף.

נכון להיום אין לחברה כסף בקופתה, ומתחילת דרכה (ביוני 2017) היא רשמה הפסד של כ-37 אלף דולר. רואי החשבון שלה מצרפים לדוחותיה הערת "עסק חי".