טליט הודיעה רשמית על עזיבתו של המנכ"ל המושעה עוזי כץ

כזכור, בשבוע שעבר השעתה טליט את כץ במפתיע, בעקבות מה שהוגדר כ"ספקולציות בנוגע לכתבי אישום היסטוריים נגדו בארה"ב"

חברת הטכנולוגיה טליט תקשורת  הודיעה היום רשמית על עזיבתו של המנכ"ל המושעה, עוזי כץ. לפי הדיווח, כץ התפטר מתפקידיו בהנהלה ובדירקטוריון החברה. כזכור, בשבוע שעבר השעתה טליט את כץ במפתיע, בעקבות מה שהוגדר כ"ספקולציות בנוגע לכתבי אישום היסטוריים נגדו בארה"ב".

טליט הודיעה היום על כך שבדיקה עצמאית שערך הדירקטוריון שלה הצביעה על כך שאכן הוגשו נגד כץ כתבי אישום, ועובדה זו הוסתרה מיועצי החברה. יוסי פייט, אשר מונה כמנכ"ל מחליף, יישאר בתפקידו.

"העובדה שכתבי האישום נגד כץ לא דווחו מעולם לדירקטוריון, ושלחברי הדירקטוריון נודע על כך מצדדים שלישיים, היא מקור לכעס רב בדירקטוריון", נכתב בדיווח החברה.

במקביל הודיע הדירקטוריון על מינוי צפוי של דירקטורים עצמאיים, שאחד מהם יהפוך ליו"ר. הדירקטוריון והמנכ"ל המחליף יובילו מהלך של בחינת האסטרטגיה ומבנה העלויות של טליט.

תחזית החברה הושארה ללא שינוי. בנוסף מכחיש הדירקטוריון שמועות שפורסמו בנוגע לאמינות מפוקפקת של דיווחי החברה בעבר; וכן התייחס לנושא חברת BAMES האיטלקית שקרסה וכתב כי החקירה בראשיתה, אך החברה מתכננת להגן על עמדתה בנושא.

כפי שנחשף ב"גלובס", תחקיר שערך אתר המידע למשקיעים Shareprophets.com מצא שכץ ואשתו רות עזבו את ארה"ב ב-1991-1992, לאחר שהיו מבוקשים שם באשמת הונאה והוגש נגדם כתב אישום. לפי החשד, לאחר שעזב את ארה"ב, כץ שינה את איות שמו מ-Uzi Katz ל-Oozi Cats.

לפי החשד העולה מכתב האישום, ב-1991 פעלו בני הזוג כץ ואדם נוסף בשם צפיר שפיצבורג בתחבולה כדי להונות ולהשיג כסף ורכוש באמצעים של הונאה. כץ, נטען, היה מוצא נכסים המוצעים למכירה ומארגן עסקה, שבה שפיצבורג היה קונה את הנכס כ"איש קש" במחיר השוק; הנכס היה נמכר מיידית לרות כץ במחיר גבוה במיוחד; הזוג כץ, בסיוע אחרים, השיג הלוואה (משכנתא), כשהמידע שניתן לצורך קבלת המשכנתא, היה חשוד ככוזב.

לא מדובר בהסתבכות המשפטית האחרונה של כץ, שהוא גם בעל המניות הגדול בטליט. דיווחים באיטליה ובבריטניה מצביעים על כך שהוא חשוד במעורבות בהתרסקות של חברה איטלקית. ב-2016 עלה שמו של כץ במסגרת חקירה של הרשויות באיטליה בנוגע לפשיטת הרגל של חברת האלקטרוניקה BAMES (והחברה הבת שלה Sem). לפי דיווחי התקשורת האיטלקית, 400 עובדים פוטרו מהחברה בעקבות מה שהוגדר כ"פשיטת רגל במרמה". התביעה באיטליה חקרה 13 איש, ובהם גם כץ, בחשד שהיו מעורבים בפרשה, שבמסגרתה 230 מיליון אירו "התפוגגו" מ- BAMES.

ב-2007, BAMES השקיעה 16 מיליון אירו בתמורה ל-10% בחברת TWS - חברה בת של טליט, שעסקה בתחום פתרונות תקשורת אלחוטית. בזמן ההשקעה נסחרה טליט עצמה בשווי של 17 מיליון אירו בלבד, ובתגובה להשקעה בחברה הבת שלה, מנייתה זינקה בעשרות אחוזים בתוך ימים ספורים.

ב-2009, כשנתיים וחצי לאחר כניסתה של BAMES להשקעה, טליט החליטה לעבור לייצור בסין, וביטלה הסכם בלעדיות בינה לבין Sem מקבוצת BAMES, שנתיים וחצי לפני תום מועד ההסכם ביניהן. טליט הסכימה אז לפצות את Sem בכ-3 מיליון אירו. ב-2010, טליט רכשה בחזרה את החזקותיה של Bames ב-TWS תמורת כ-1.5 מיליון אירו.