בשנת 2022: מסידני ללונדון ב-20 שעות - ללא עצירה

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס התחייבה להשיג בתוך 5 שנים את מה שהיא מכנה "הגבול האחרון" של הטיסות המסחריות ■ אנליסטים: זה יהיה יקר - ולא לכל אחד

סידני- מחירי נדל"ן יציבים/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סידני- מחירי נדל"ן יציבים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

 

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס (Qantas) הודיעה כי היא מחויבת להפעיל עד שנת 2022 את הטיסה הארוכה ביותר ללא-עצירה - בין סידני, אוסטרליה, ללונדון. 

הטיסה בין שתי הבירות תארך 20 שעות, ולפי חברת התעופה, היא תקצץ שלוש שעות מהטיסה המהירה ביותר כיום בין היעדים, הכוללת עצירות במקומות כמו הונג קונג, סינגפור ודובאי. 

לדברי החברה היא תקדיש כעת שנה לעבודה עם מהנדסים על מטוסי בואינג 777x ואיירבס A350 כדי לפתח טכנולוגיה שתאפשר למטוסי הבואינג והאיירבס לבצע את הטיסה.

מנכ"ל קוואנטס אלן ג'ויס, שדיבר בעקבות דוחות טובים שפרסמה החברה, תיאר את הקו לונדון-סידני כ"גבול האחרון" של תעופה מסחרית. הוא ציין גם את ניו-יורק ופריז כיעדים אפשריים לטיסה ללא עצירה.

ג'ון סטריקלנד, מנהל בחברת JLS קונסלטינג, אמר אתמול (ו') כי טיסה ישירה בת 20 שעות לסידני או למלבורן מלונדון תביא לתעריפי טיסה גבוהים יותר.

"הם לא עומדים לכלול את כמות המושבים המרבית שהם יכולים. יהיה מדובר כאן ב-235 מושבים. פירוש הדבר יהיה שאפילו מחלקת תיירים תהיה יותר מרווחת, אז אני חושב שהם יקבלו מחיר גבוה יותר רק משום שאנשים ירצו לסיים את הטיסה ללא עצירות. זו לא טיסה שמיועדת לכל אחד", הוסיף אנליסט התעופה.

במארס הבא תטיס קוואנטס בואינג 787 דרימליינר במשך 17 שעות ישירות מלונדון לפרת' בחופה המערבי של אוסטרליה, מרחק של כ-14.5 אלף קילומטר. 

הטיסה הסדירה הארוכה ביותר כיום ללא עצירה שייכת לקטאר איירווייז, טיסה 921 מאוקלנד, ניו זילנד, לדוחא, קטאר.

אתמול פרסמה קוואנטס את הדוחות במקום השני הטוב ביותר בתולדותיה. הרווח לפני מס בשנה המסתיימת ב-30 ביוני צמח ל-1.1 מיליון דולר, יותר מהתחזיות. המניה מחקה נפילה של יותר מ-2 אחוזים במסחר המוקדם וזינקה בכ-4% בסוף המסחר.