אמ.די.ג'י: הערכת שווי חדשה תפחית ההון העצמי ב-20 מ' ד'

שוויו של מלון קורטיארד הממוקם במנהטן ירד, עפ"י אמ.די.ג'י, ל-152 מיליון דולר ■ האג"ח של חברת הנדל"ן, הפועלת בארה"ב, נפלו אתמול ב-4%

הדמיית המלון (מימין) ומראהו הנוכחי / צילומים: מצגת החברה
הדמיית המלון (מימין) ומראהו הנוכחי / צילומים: מצגת החברה

איגרות החוב של חברת הנדל"ן הזרה אמ.די.ג'י (MDG) ספגו אתמול (א') ירידות שערים חדות במחזורי מסחר גבוהים, לאחר שהחברה דיווחה כי היא צפויה להציג בדוחות הרבעון השני של 2017 ירידה של 20 מיליון דולר בהון העצמי שלה. לדברי אמ.די.ג'י, הסיבה לירידה בהון העצמי היא טיוטת שמאות שהתקבלה בנוגע לשווי המלון שמקימה החברה במנהטן.

בחברה ציינו כי שווי המלון היה 152 מיליון דולר בסוף הרבעון השני, לעומת שווי של 162 מיליון דולר שנרשם בדוחות הרבעון הראשון של השנה. יתרת הירידה בהון קשורה כנראה לעלות הנוספת שהושקעה בהקמת המלון מתחילת אפריל עד לסוף יוני.

ברבעון הראשון הסתכמה עלות ההשקעה השוטפת בהקמת המלון בכ-10 מיליון דולר, וסכום דומה הושקע כנראה גם ברבעון השני. יש לציין כי נכון לדוחות הרבעון הראשון העריכה החברה כי היא תידרש להשקיע עוד 57 מיליון דולר בהקמת המלון, אבל בעקבות עיכוב בהקמתו גדלה העלות בכ-8 מיליון דולר נוספים.

ייפתח בסוף 2018

את המלון, המוקם על השדרה ה-10 (פינת רחוב 34) במנהטן ושאמור לכלול 399 חדרים, אמורה להפעיל רשת מאריוט העולמית תחת המותג קורטיארד (Courtyard) שבבעלותה. בניית המלון אמורה היתה להסתיים במארס 2018, אבל באחרונה הודיעה אמ.די.ג'י כי השלמת הבנייה תידחה לאוגוסט 2018, והמלון ייפתח כחודשיים לאחר מכן.

בחברה ציינו אז כי "העיכוב נובע מכמה הפסקות בנייה שגרתיות באתר המלון כתוצאה מהוראת הגורם האחראי על הבנייה בעיריית ניו יורק, וכן מעיכובים בקבלת אישורי אכלוס, שבאחרונה מתארכים יותר ממה שהיה מקובל בעבר".

אתמול דיווחה אמ.די.ג'י כי הדחייה תקים בעתיד עילת פירעון מיידי לחברת מויניאן, שהעניקה לאמ.די.ג'י הלוואה למימון הקמת המלון. עם זאת, בהנהלת אמ.די.ג'י מאמינים כי החברה תקבל ממויניאן הארכה למועדי ההשלמה החדשים, כשלחילופין היא תפעל לפירעון ההלוואה באמצעות קבלת מימון חלופי.

אמ.די.ג'י היא אחת החברות הזרות שגייסו אג"ח בבורסה בתל אביב. בספטמבר 2015 השלימה החברה לראשונה גיוס של 96 מיליון שקל בלבד בהנפקת סדרה א' שלה, אבל זו הורחבה בהמשך עד לסכום של 274 מיליון שקל. סדרה זו מימנה את ההון העצמי שהשקיעה אמ.די.ג'י בחמישה פרויקטים יזמיים, ובהם המלון במנהטן שבו הושקעו 11.5 מיליון דולר מכספי אג"ח א'.

בעקבות ההודעה אתמול נפלו אג"ח א'  של אמ.די.ג'י בכ-4% במחזור גבוה, של יותר מ-25 מיליון שקל, ונסחרו לפי תשואה שנתית לפדיון של 6%, כאשר מח"מ האג"ח הוא 2.1 שנים. אג"ח ב'  של החברה, שגויסו באפריל 2017 ומובטחות בשעבוד ראשון על נכסים מניבים בארה"ב, ירדו בשיעור מתון יותר של 2% ובמחזור של 4 מיליון שקל בלבד.